מכירות הרכבים של פורד מוטורס קטנו ב-32% באפריל בארה"ב. כך עולה מנתוני יצרניות הרכבים, אשר התפרסמו בהדרגה במהלך הערב. מספר מסירות הרכבים של החברה הסתכם ב-134.4 אלף, כולל מכירות תחת המותג "וולבו". מכירותיה של ג'נרל מוטורס פחתו בחודש שעבר ב-34%.
מהנתונים עולה, כי במהלך חודש אפריל צנחו המכירות כמעט לרמתן הנמוכה ביותר ב-30 השנה האחרונות. מכירותיה של ניסן בחודש שהסתיים בפשיטת-הרגל של קרייזלר צנחו ב-38% ל-47.19 אלף רכבים. יצרנית רכבים יפנית אחרת, טויוטה , דיווחה על ירידה של 42% במכירות. מכירותיה של הונדה קטנו ב-25%.
תעשיית הרכב האמריקנית מקווה למצוא תחתית לירידות במכירות הרכבים על רקע המיתון הכלכלי. זאת, בעודם ממתינים לתגובת הצרכנים לפשיטת הרגל של קרייזלר - צעד אשר תחת הגנה מפני נושים ("צ'פטר 11") יאפשר לה לבצע ארגון מחדש ולהקים ברית עם פיאט האיטלקית.
קרייזלר דיווחה כי בחודש האחרון לחייה כישות משפטית במתכונת זו מכירותיה צנחו ב-48% לעומת אפריל אשתקד ל-76.68 אלף רכבים. מכירות רכבים הממותגים "קרייזלר" קטנו ב-55% (ל-13.87 אלף רכבים), בעוד שמכירות ג'יפים הממותגים תחת אותו שם קטנו ב-42% ורכבי הדודג' הציגה נפילה של 48%.
עם סיומו של אפריל, נושיה של קרייזלר וודאי ישמחו לשמוע כי רמות המלאי שלב עומדות על 336.91 אלף רכבים, נתון המשקף מחזור אספקה של 114 יום. רמת המלאי נמוכה ב-205 מאפריל אשתקד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.