מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום דיגיטל הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת

אלמליח נמנה על ותיקי ענף התקשורת בישראל והוא צבר ניסיון רב במגוון תחומים בענף ; אלמליח קיבל פניה משר התקשורת, משה כחלון כבר בימים הראשונים לכהונתו

מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום דיגיטל מקבוצת יורוקום שבבעלות שאול אלוביץ, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת שבראשו עומד השר משה כחלון.

אלמליח קיבל פניה משר התקשורת כבר בימים הראשונים לכהונתו והוא נחשב למועמד המוביל על פני שורה ארוכה של מועמדים עימם נפגש השר ושלגביהם קיבל המלצות.

אלמליח נמנה על ותיקי ענף התקשורת בישראל והוא צבר ניסיון רב במגוון תחומים בענף, החל מהכרות הדוקה עם בזק, עם השוק הסלולרי, שוק הנס"ר (נקודת סיום רשת) ומוצרי הצריכה.

בעברו שימש כמנכ"ל לידקום וכמנכ"ל בזק קול ובימים הקרובים הוא צפוי למסור את החלטתו הסופית לשר התקשורת, אם הוא לוקח על עצמו את התפקיד או לאו.

ל"גלובס" נודע כי ההתלבטות הגדולה של אלמליח נעוצה בכך שהוא היום משמש בתפקיד בכיר בקבוצת יורוקם והצטרפותו למגזר הציבורי כרוכה בהפסד עצום מבחינתו.

מועמדותו של אלמליח הועברה למבקר המדינה ולמשרד המשפטים על מנת שיתנו את חוות דעתם ליכולתו למלא את התפקיד ואם אין לו ניגודי עניינים. הפניה למבקר המדינה ולמשרד המשפטים היא על מנת לבדוק באילו תחומים יוכל לעסוק אלמליח ובאילו לא. אם הבקידה תעלה כי ישנה השפעה על כשירותו לתפקיד, ניתן להניח כי הוא יבחר לסרב לתפקיד.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי אלמליח הוא מועמד ראוי וישנם מועמדים נוספים שהשר בוחן.