אוכל: קולות עונג צפים

אסנת וצחי ישורון פרשו מחיל האוויר והחליטו להתמסר לחלום משותף של גורמה וים. ביאכטה שלהם - "תמרה", הם מציעים ארוחת טעימות מענגת לכל מי שעבורו המילה מיתון היא רק אדווה רכה על המים

את המנה הכי טובה בחיים שלי אכלתי לפני כעשור, על מזח דייגים קטן בעיירה נידחת בניו-זילנד. זה לא שהיה מדובר במנה מסעירת-חושים כמו במסעדות עטורות כוכבים בצרפת. זאת הייתה מנה פשוטה יחסית של צ'ילי סרטנים כחולים ברוטב חריף במיוחד, שבשילוב כוס יין לבן צונן מתוצרת יקב מקומי, ועל רקע השקיעה והאוקיינוס בחלק הדרומי של כדור הארץ, צרבה עבורי את אחד הרגעים המרטיטים בחיי.

אלא שאת ההפלגה לשם לעולם לא אשכח. בעיקר חרותה בליבי תמונת גופתי מוטלת ירקרקה על הסיפון, בעוד סביבי ניו-זילנדים בריחות Hawain tropic, מוצצים בקולניות רגלי סרטנים, שולקים צדפות ומגהקים גסויות של בירה.

שנים לאחר מכן מנעתי מכף רגלי לדרוך על סיפון, וגם כששמעתי על שיט תענוגות בליווי ארוחה מלכותית על היאכטה של אסנת וצחי ישורון, ביטלתי את הרעיון. לבסוף לאחר מו"מ קשוח עם צחי, שנשבע לי שנצא לים רק אם הוא יהיה חלק כעכוזו של תינוק, הסכמתי לבוא רק לארוחה על הסיפון וגם זאת רק לאחר שהשבעתי אותו שאם תטולטל קיבתי ולו במעט, יורד השולחן למזח.

קריירה שנייה מעוררת קנאה

"תמרה" - היאכטה של הזוג ישורון, נקנתה על-ידם כמתנת פרישה מהצבא. שניהם, אנשי אוויר לשעבר, החליטו להתמסר לחלום משותף של אוכל וים ולאהבתם לארח, להשיט ולהשקות אנשים. את החוויה הם מעניקים באהבה לכל מי שחפץ בכך, ובכיסו טמונה האפשרות להיפרד עבורה מ-1200 שקל לזוג.

להגעתה של היאכטה הלבנה מסוג DUFOUR 365, העוגנת בשלווה במי הנמל היפה של אשדוד, הם המתינו כמעט שנה, שבמהלכה עשו ניסיונות קולינאריים על חבריהם, שהגיבו בהתלהבות לתוצאות. צחי הוא בשלן מהסוג האוטודידקטי, תלמיד מצטיין וערני, שלאחר שנים של שירות צבאי, התנפל על החיים במלוא עוצמתם.

מה שניכר היטב על האוכל שהוא מכין לאורחיו - שפע נדיב של גורמה נלהב, מעט עמוס בטעמים, אבל כזה שבכל ביס ממנו עוברת התשוקה והשמחה ישירות לבטן וללב. אסנת מצידה, אמונה על הקינוחים, המאפים ועל הסלטים שעוד ידובר בהם, ושניהם הולכים עם תמרה על המים, משיטים אנשים להפלגה בת שעתיים שבסיומה מוגשת על הסיפון הקטן ארוחת טעימות של דגים ופירות ים. (אפשר רק דגים למי שרוצה).

שלוש שעות לפני זמן שקיעה, אנחנו מתייצבים על הסיפון. חבורה קטנה וקשקשנית שנפל בחלקה המזל להעביר כמה שעות של אוכל טוב, יין וחברה נעימה על הים. קרני השמש מפזרות בעדינות אבקה מוזהבת על המים ואנחנו לוגמים יין לבן וטובלים את לחם האגוזים-תאנים שאופה אסנת, במרק מולוגוטוני צהבהב, שניחוחות חלב קוקוס וקארי ניכרות בו.

במטבח הקטן של היאכטה קולף צחי שרימפס טריים, ממלא גופי קלמרי במלית חצילים טעימה, שולף מנבכי מגירות קטנות תבלינים מיוחדים, שאותם הוא אוסף במהלך מסעות השיט ברחבי העולם. קריירה שנייה מעוררת קינאה סידרו לעצמם בני הזוג ישורון, ואנחנו מקשיבים לסיפורי החיים החדשים של בני הזוג, המורכבים מימי האירוח על הים, עגינות במפרצוני טורקיז או סתם רביצה בטלה מתחת לשמים משובצי כוכבים.

סלטים ומפרשיות

צחי עולה עם קערה ובה שרימפס וקלמארי ברוטב קארי פלפלים, המתמסר יפה למאפים קטנים ממולאים בגבינת רוקפור ותאנים. המון מטבלים וסלטים מוגשים לשולחן - פלפלים כבושים נעימים, מטבל מצוין של חצילים וטחינה ועוד פנכות קטנות וססגוניות שמצטלמות יפה על רקע תפאורת המפרשיות הקטנות והצבעוניות שבמים.

היין תופס קצת שמש והופך משקוף לזהבהב והמנות ממשיכות לזרום - חצילים ממולאים בשרימפס, קלמרי שמנמן שנצרב על הפלנצ'ה ממולא בחצילים ובגבינת עיזים וגם צדפות ניו-זילנדיות, מהסוג הקפוא, חשוקות שפתיים ירוקות ממולאות בבשרן ועטופות בפירורי לחם. לא כל המנות מדויקות וחלקן לעיתים סובלות מהפרזת טעמים.

אבל סך החוויה גדול בהרבה מסכום מרכיביה. על הריזוטו, מקפיד צחי הקפדה יתרה ומבקש מאיתנו רשות להגישו "אל-דנטה". האישור ניתן בחדווה והריזוטו, ספוג בטעמי ציר סרטנים, צדפות קוקי סאן ז'ק ויין לבן נותן פייט מכובד לשן. גם מנת הפינאלה - פילטים של דניס בעל עור פריך בציר רווי טעמים של דגים, דבש, שמנת וטרגון, עובדת לנו יפה על תלולית של פירה מדושן חמאה.

בשבע בדיוק חלה שעת הקסם. השמש נותנת סולו מוזהב אחרון ומתחילה להפיץ שמועות כתומות אודות השקיעה הממשמשת ובאה. עוגיות פיסטוק קטנטנות מוגשות לצד פאי תפוחים חמים ואספרסו חזק. אנחנו מסתכלים עמוק לים בכחול של העיניים ועוברים את החבל הדק, שמנחית אותנו על הקרקע היציבה של הרציף. *

מצב הרוח - הפלגה וארוחות. נמל אשדוד. בתיאום מראש: טלפון: 050-9908852. מחירים: הפלגה ארוחת טעימות: 1,200 שקל לזוג, לזוג נוסף העלות היא 400 שקל. לארוחת דגים והפלגה: 950 שקל לזוג, 300 שקל לזוג נוסף.