השבוע במט"ח: האם ימשיך האירו במסע הטיפוס כנגד הדולר?

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח] בסיכום שבועי התחזק האירו בלמעלה מ-2% ביחס לדולר וזאת כאשר הוא מקבל רוח גבית מעליות השערים בשוקי ההון בעולם

שבוע נוסף של ראלי בשוקי המניות בעולם הביא להיחלשותו החדה של המטבע האמריקני, וזאת לאור תחושת ההקלה שהשתררה לאחר פרסום מבחני הלחץ ודוח התעסוקה, אשר הצביע על האטה בקצב גידול האבטלה במשק האמריקני.

מנגד התחזק בלמעלה מ-2% ורשם שיא חודשי כנגד הדולר, וזאת כאשר הפחתת הריבית של הבנק המרכזי באיחוד וההכרזות על הרחבה משמעותית של מדיניות האשראי, דווקא הובילו להתחזקות של המטבע האירופאי.

התחזקותו השבועית של האירו ביססה למעשה את הקורלציה של המטבע האירופי עם סנטימנט הסיכון בשווקים. כך למשל הביאו התבטאויותיו של יו"ר הבנק המרכזי, ז'אן קלוד טרישה, לאחר החלטת הריבית, לעלייה במדדי המניות באירופה, ולהתחזקותו של הצמד אירו/דולר. למסחר הרציף בצמד אירו/דולר

בהמשך לפרסומי השבוע החולף, צפוי גם השבוע הקרוב להמשיך ולטלטל את שוק המטבעות העולמי, שכן האווירה האופטימית השוררת בשווקים עודנה שברירית, וכל הודעה או הצהרה מפי מקבלי ההחלטות הכלכליים והמדיניים, עשויה להשפיע ביתר שאת על תנועת המטבעות.

היום (ב') צפוי יו"ר הפד', בן ברננקי לשאת דברים בנוגע למבחני הלחץ. אין ספק שדבריו צפויים להזניק את התנודתיות בשווקים, וזאת כאשר התבטאויות חיוביות מצדו יתמכו בהמשך הסנטימנט החיובי של שוקי ההון, וכנגד בהיחלשותם של מטבעות הגנתיים כדוגמת הדולר והין היפני.

מטבע נוסף אשר רשם רווחים נאים ביותר כנגד הדולר הוא הליש"ט, אשר עשויה לעמוד תחת לחץ במהלך השבוע הקרוב, וזאת בעיקר לנוכח התחזיות למבול של פרסומי מאקרו שליליים. מבין שלל נתונים אלו נציין את נתוני השינוי בשיעור דורשי התעסוקה, יום ד' 11:30 שעון ישראל. התחזיות המוקדמות צופות עלייה של כ-85 אלף מבוטלים שיביאו את המשק הבריטי לשיעור אבטלה של 4.7%, הגבוה ביותר מאז ינואר 2008.

נזכיר כי אבטלה גואה מכבידה לרוב על הצריכה הפרטית, ומפנה את כספי הצרכנים לעבר אפיקים חסכוניים יותר ומפה השפעתה על התפוקה התעשייתית של המשק כולו.

אירוע סיכון נוסף אשר צפוי לשוק המטבעות, גם כן ביום ד', 15:30 שעון ישראל, הוא פרסום שיעור המכירות הקמעונאיות לחודש אפריל בארה"ב. התחזיות המוקדמות צופות ירידה של 0.1%, זאת בהשוואה למארס אז רשם המדד צניחה של 1.2%.

השבוע יחתם בפרסום מדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש אפריל, שצפוי על פי התחזיות המוקדמות לעמוד על 0%, נתון אשר יביא את השיעור השנתי לרשום ירידה של 0.6%, הקצב הנמוך ביותר מאז 1955. חדשות שכאלה עשויות להגביר את החששות בקרב כלכלני המאקרו כי ארה"ב נמצאת בדרכה לדפלציה, כפי שנחשף בפרוטוקול החלטת הריבית האחרונה.

האירו עולה ב-0.11% ל-1.3648 דולר * הליש"ט עולה קלות ב-0.04% לעבר רמת ה-1.5221 דולר * הדולר נחלש מול הין ב-0.33% ונסחר תמורת 98.431 ין לדולר בודד * המטבע הניו-זילנדי עולה ב-0.56% ל-0.6102 דולר אמריקני * הדולר האוסטרלי נחלש ב-0.12% לעבר רמת ה-0.7679 דולר אמריקני

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח]