סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל: "יש קמפיין תקשורתי של גופי השידור שנועד להוריד את מחיר הזכויות של ליגת העל"

רותם קמר רומז כי המהלך האסטרטגי של ערוץ 10 נובע מתוך רצון להתמודד שוב על זכויות השידור של ליגת העל בכדורגל ; ערוץ 10 בתגובה: "רמת הכדורגל בליגה הידרדרה לשפל חסר תקדים"

ההתאחדות לכדורגל תוציא בימים הקרובים את המכרז לשידורי ליגת העל לעונה הבאה, מה שעתיד לקבוע באופן משמעותי את העתיד הכלכלי של הקבוצות ושל ההתאחדות בעונות הבאות. מלבד ההגבלות החדשות שהטילה מועצת הכבלים והלוויין על שידורי הספורט החל מ-30 ביוני שהפכו את המכרז להרבה פחות אטרקטיבי עבור הגופים המשדרים (בעיקר ערוץ הספורט) ומצבם הכלכלי הקשה של הגופים המשדרים, טוענים בהתאחדות שבחודשים האחרונים נעשה קמפיין תקשורתי של הגופים המשדרים לפגוע בליגת העל, במטרה להוריד את מחיר הזכויות. עיקר הטענות של ההתאחדות בעניין הזה מופנה לערוץ 10, שמשדר את המשחק המרכזי.

"בחודשים האחרונים ראינו קמפיין תקשורתי של גופי השידור שנועד לפגוע במוצר שנקרא ליגת העל", אמר היום ל"גלובס" סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר. "המטרה של אותם גופים היא להוריד את מחיר הזכויות במכרז הקרוב. ברור לנו שכל אותם גופים שמטילים רפש במוצר הזה, מעוניינים לשדר אותו גם בעונה הבאה ולקחת חלק במכרז".

החלק העיקרי בחבילת הזכויות הוא שידור המשחק המרכזי, עליו שילם ערוץ 10 במכרז האחרון סכום של כ-6.5 מיליון דולר לעונה.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "רמת הכדורגל הכדורגל בליגת העל הידרדרה לשפל חסר תקדים, שאותה אנו רואים הן ביציעים הקרחים והן ברייטינג הנמוך. הרמה זוכה לסיקור שלילי מכל אמצעי התקשורת, כולל העיתונות הכתובה ואתרי האינטרנט - גופים שאינם מתחרים על זכויות השידור. הסכומים המטורפים ששולמו בעבר עבור הזכויות, לא ישולמו יותר. טוב תעשה ההתאחדות לכדורגל והעומד בראשה, אם ידאגו להחזיר את האטרקטיביות של ליגת העל, כדי שאז יזכו לתחרות של גופי השידור על הזכויות".