מזרחי טפחות גבה באפריל פרמיה כפולה מכ-250 חוסכים בקופות גמל בשל תקלה טכנית

ממזרחי טפחות נמסר כי המהלך נגרם "בגלל תקלה טכנית שפעלנו מיידית לתקנה. היה זיכוי מיידי של הלקוחות שנפגעו"

בשל טעות טכנית במערכת התפעול בנק מזרחי טפחות גבה בחודש אפריל פרמיה כפולה מכ-250 מלקוחותיו, המעבירים את ההפקדות שלהם לקופות גמל באמצעות הוראת קבע בבנק. התקלה התגלתה מיידית והלקוחות זוכו בהורדת הכספים העודפת.

ממזרחי טפחות נמסר כי המהלך נגרם "בגלל תקלה טכנית שפעלנו מיידית לתקנה. היה זיכוי מיידי של הלקוחות שנפגעו".

לפי ההערכות בשוק מדובר בלקוחות שנתנו הוראת קבע להעברת הפקדותיהם מחשבון הבנק לגוף המוסדי שמנהל את חסכונם, פעם בחודש והפעם המועד לתשלום נפל ככל הידוע על יום השואה. מכיוון שכך, בשל תקלה טכנית הבנק העביר מחשבונם את התשלום ביום שונה מבדרך כלל. ואולם, התשלום, לפי ההערכות בשוק, נגבה גם במועד הרגיל.

מכיוון שכך, אותם 250 לקוחות - החוסכים בשורה של קופות גמל ולא בגוף מסוים - חויבו פעמיים עבור התשלום של אפריל. כאמור, התקלה תוקנה מיידית על ידי הבנק שהשיב את החיוב הכפול.

מזרחי טפחות , בניהולו של אלי יונס, הינו הבנק הרביעי בגודלו במשק. ב-2008 הציג הבנק את הרווח השנתי הגבוה ביותר במערכת - 601 מיליון שקל. נציין כי התקלה האמורה אינה קשורה לתחום הייעוץ הפנסיוני בו עוסק הבנק זה זמן.