בלניקוב למזוז: "ראש ממשלה הלך הביתה על דברים הרבה יותר פחותים. זה שוחד"

ממשרד האוצר נמסר אמש בתגובה: "הדברים שהוצגו בערוץ 10 הוצאו מהקשרם, לא נאמר דבר וחצי דבר נגד ראש הממשלה"

ערוץ 10 שידר אמש (ג') שיחת מסדרון שהוקלטה בין הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. בשיחה זו אמר בלינקוב: "זה לא יכול להתנהל ככה... "אתה יודע מה אמרתי להם? פה ראש ממשלה הלך הביתה על דברים הרבה יותר פחותים. זה שוחד". בלינקוב, שהיה נסער מהעובדה כי המו"מ על התקציב מנוהל על ידי אורי יוגב, מקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר עוד למזוז: "אני יכול להרשות לעצמי שבהסכם עם ההסתדרות הם ידרשו להפריד את החשבוניות הפיקטיביות כשאנחנו רוצים להילחם בעולם הפשע?" בלינקוב זעם בפני מזוז על גם דרישת ההסתדרות להעלות שכר לעובדי קופות החולים, ואמר ליועמ"ש: "זו אותה קופת החולים שמבקשת ממני סיוע של 500 מיליון שקל, אז בגלל שרוצים לקנות את עופר עיני?" מזוז, כך דיווח אמש ערוץ 10, החליט לפתוח בבדיקה של חוקיות עסקת החבילה על התקציב בין הממשלה לההסתדרות.

ממשרד האוצר נמסר אמש בתגובה: "הדברים שהוצגו בערוץ 10 הוצאו מהקשרם, לא נאמר דבר וחצי דבר נגד ראש הממשלה". גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז אמר בישיבת הממשלה כי ברור לו שדבריו של בלינקוב לא כוונו לראש הממשלה או לאישיות פוליטת אחרת.

לשכת רה"מ הגיבה על בלינקוב: "הסיפור על קופת החולים לא היה וגם לא על שוחד. לגבי שאר הדברים בלינקוב הבהיר את עצמו. מדובר באדם שהוא משרת ציבור ועושה את העבודה שלו. אין כאן מניעים זרים".

הלילה העביר יו"ר המועצה לכלכלה לאומית, מנואל טרכטנברג תדרוך ובו אמר כי על מנת להישאר על תקרת הוצאה של 2.9% , יידרש קיצוץ רוחבי של כל משרדי הממשלה ללא החרגות- של לפחות 5%. מדובר על סכום שהוא בסדר גודל של 2 מיליארד שקל.

תקציב הביטחון יקטן אבל לא בבסיס התקציב - הצעד סוכם עם ברק. במשרד הביטחון יהיה קיצוץ שלא במסגרת הקיצוץ הרוחבי, אלא קיצוץ חד פעמי ושווה ערך.

במהלך דיוני התקצב התרחש עימות חריף וחריג בין ראש הממשלה לרמטכ"ל. הרמטכ"ל גער בנתניהו באמצע ישיבת הממשלה כשנושא קיצוץ פנסיית אנשי הקבע, הרמטכ"ל יצא לגנת אנשי קבע ואמר שהם לא עובדי קבלן. אשכנזי כעס, נתניהו אמר לו "אני לא מקבל את זה", הרמטכ"ל צעק "אז אל תקבל!" ויצא בזעם. בהמשך יושרו ההדורים בין השניים, אך הרמטכ"ל לא התנצל בפני רה"מ. ראש הממשלה לא הגיב על האמירה והדיון המשיך כרגיל.