שלושה בחלל אחד

באקדמיה לעיצוב ויצ"ו חיפה מציגים שלושה אמנים עבודות פיסול תלת-ממדיות, במגוון חומרים וטכניקות

בחלל המבואה של האקדמיה לעיצוב ולחינוך ויצ"ו חיפה, נפתחה בתחילת השבוע התערוכה "תלת ממד", שבה מוצגות עבודות אשר "פועלות באזור הדמדומים שבין פיסול לאובייקט, בין פיסול לאדריכלות, ובין פיסול לעיצוב", כפי שמגדירה זאת האוצרת ענת גטניו.

שלושה אמנים מציגים עבודות תלת-ממדיות, במגוון חומרים וטכניקות, המציגות תפיסות פיסוליות שונות. נגה יודקוביק עציוני, ערן שקין ותומר כץ, מציגים כל אחד עבודות המתקשרות אלה עם אלה בחלל.

שקין מציג את עבודת הרצפה "נוער הגבעות", מעין מרבד מגובב מ-1,500 כיפות סרוגות שנתפרו אלה לאלה. העבודה הוצגה לראשונה בשנה שעברה בתערוכה "משחק השבת", בגלריה 39 בתל-אביב.

יודקוביק עציוני מציגה חפצים יומיומיים ששינו את מידותיהם וחזותם. "יודקוביק עציוני בודקת זה שנים רבות את שדה הפיסול המודרניסטי והמינימליסטי, כשהיא פועלת באופן סמוי בתוכו, משנה קנה מידה ומשמעות", כותבת האוצרת. חפצים מוכרים כשואב אבק שעטה פרווה מלאכותית, או כפתורי ענק המעמידים את שאלת התפקוד המסורתי שלהם (ושל היד התופסת אותם). "אסתטיקה, איזון, ומוקפדות מאפיינים את העבודות לצד עמדה חתרנית והומור, ומותירים את העבודות במרחב המסתורין והחידה", ממשיכה גטניו.

כץ מציב בחלל עבודות פיסול בעלות הקשרים ארכיטקטוניים: מבוך הנראה כרישום בחלל, פסלים דמויי מגדלים וגרם מדרגות לולייני. העבודות מתייחסות לגריד רחובות אורבני, ומתכתבות בהצבתן עם המאפיינים האדריכליים של מבנה הגלריה - חלל פתוח בגובה שלוש קומות. *

"תלת ממד", הגלריה בוויצ"ו חיפה, הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. א'-ה' 10:00-18:00, ו' 10:00-14:00, שבת 16:00-10:00