המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו באפריל ב-0.4% לעומת צפי שישארו ללא שינוי; בשנה האחרונה ירדו ב-10.1%

כשליש מהירידה במכירות הקמעונאיות מיוחסות לירידה שחלה במחירי הדלקים שנפלו ב-2.3% ■ מחירי היבוא לארה"ב בחודש אפריל עלו ב-1.6% ■ מתחזקות הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט

המכירות הקמעונאיות בארה"ב ירדו באפריל ב-0.4% לעומת צפי כי ישארו ללא שינוי, זוהי הירידה השמינית בעשרת החודשים האחרונים, ומצביע על כך שהצרכנים האמריקנים שוב נמנעים מהוצאות מיותרות כשברקע האבטלה הגואה, כך על פי נתוני משרד המסחר האמריקני. לאחר פרסום הנתון מחריפות הירידות בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט.

המכירות הקמעונאיות ירדו ב10.1% באפריל האחרון לעומת רמתן בחודש אפריל בשנה שעברה, כשליש מהירידה במכירות הקמעונאיות מיוחסות לירידה שחלה במכירות הדלק.

בניטרול עלייה של 0.2% שנרשמה במכירות כלי הרכב, ירדו המכירות הקמעונאיות ב-0.5% באפריל. מכירות הדלק נפלו ב-2.3%.

הנתון לחודש הקודם עודכן כלפי מטה והצביע על ירידה של 1.3% במכירות הקמעונאיות במארס לעומת נתון קודם שהצביע על ירידה של 1.2%. נזכיר כי בינואר ובפברואר נרשמה עלייה בנתון זה.

בנוסף פורסם היום כי מחירי היבוא לארה"ב בחודש אפריל עלו ב-1.6% לעומת צפי לעלייה מתונה יותר בשיעור של 1%, העלייה החדה ביותר מאז יוני, בעיקר כתוצאה מעלייה במחירי הנפט ומוצריו, דיווח משרד העבודה. למרות העלייה החודשית, מחירי היבוא לארה"ב ירדו בשנה האחרונה ב-16.3%, הירידה החדה ביותר ב-12 חודשים שנרשמה מאז החל להתפרסם הנתון ב-1982.

עוד פורסם היום כי המלאים העסקיים בארה"ב ירדו במארס ב-1% לעומת צפי לירידה של 1.1%.