יוסי גורדון ואבי גפן הם שני המועמדים המובילים להחליף את בלינקוב באגף התקציבים; השניים כבר קיבלו פניות

מקרוביו של שר האוצר, יובל שטייניץ, כבר פנו ל"יורשים הפוטנציאלים" והחלו במסע שכנועים ■ לצורך מינוי התפקיד אין צורך בוועדת איתור, אלא באישור הממשלה בלבד

עוד לא התייבש הדיו על מכתב התפטרותו שהגיש היום (ד') בצהריים הממונה על אגף התקציבים, רם בלינקוב, ובמשרד האוצר כבר החלו לחפש את מחליפו. ל"גלובס" נודע כי מקרוביו של שר האוצר, יובל שטייניץ, כבר פנו ל"יורשים הפוטנציאלים" והחלו במסע שכנועים.

יוסי גורדון, משמש כמנכ''ל התאחדות הקבלנים ואבי גפן, מכהן כעת כסמנכ''ל כספים של מקורות. נזכיר כי השניים כיהנו עד לפני כמה שנים כסגנים בכירים באגף התקציבים.

בדרך כלל, מועמדים לתפקיד הללו, "חייבים" כהונה בכירה באגף והיכרות עמוקה עימו, כמו כן, כמה שנות ניסיון בארגונים כלכליים גדולים לרבות חברות במשק.
גורמים מעורבים בתהליך החיפוש מסרו ל"גלובס" כי גורדון נוטה להסכים לקבלת התפקיד אך המינוי אינו סגור.

נזכיר כי לצורך מינוי התפקיד אין צורך בוועדת איתור, אלא באישור הממשלה בלבד.

עוד שמות שעלו לחלל האוויר הם יעל אנדורן, כבר ארבע שנים מנהלת קרנות הפנסיה הוותיקות וסגנית בכירה באגף וגם עוזי לוי, מנכ''ל אלעד גרופ קנדה ולשעבר ראש מערך בניה ונדל"ן בבנק לאומי וסגן ממונה על התקציבים.

" קיבלתי את התפטרותו של רם בלינקוב. אני מאוד מעריך ומוקיר את מסירותו ותרומתו לאוצר. אך, האוצר ממשיך הלאה בכוחות מחוזקים ויעמוד בכל המשימות והטלות בדרך הטובה ביותר. רצונו של אדם-כבודו" אמר לפני שעתיים שר האוצר, יובל שטייניץ, בתדרוך שקיים במשרד ראש ממשלה.

לשאלת העיתונאים האם הוא ניסה לשכנע את בלינקוב להישאר, הוא סירב להשיב, אך הפניות שכבר החל לבצע היום, אומרות הכול.