עליות באירופה: אי-פוינט מדיה מטפסת ב-6.3% בלונדון; מדד דאקס עולה ב-2%; מרקס אנד ספנסר נופלת ב-8.5%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] מרקס אנד ספנסר נופלת ב-6.6% ■ סקר הסנטימנט הכלכלי ZEW בגרמניה רשם עלייה לרמה של 31.1 נקודות במאי - הרמה הגבוהה ביותר מזה שלוש שנים

המדדים המובילים באירופה מציגים עליות של עד 2% בתגובה לפרסום נתוני מאקרו מעודדים בבריטניה וגרמניה. שיעור האינפלציה בבריטניה האט לקצב האיטי ביותר מאז ינואר 2008 וסקר ZEW של גרמניה הציג את הרמה הגבוהה ביותר מזה שלוש שנים.

מניות הכרייה והאנרגיה מציגות עליות בהמשך לעליות החדות באסיה ולאחר שהנפט חצה את רף 60 הדולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

יותר ויתר אנשי מפתח במוסדות פיננסים גדולים מדברים על התאוששות קרבה בשוק המניות העולמי והפיננסי בפרט ובכך מגבירים את הביקושים למניות ברחבי העולם.

היום ההתמקדות תהייה לנתוני מדד המחירים לצרכן בבריטניה, כשלאחר מכן מירב תשומת הלב תהייה לסנטימנט הכלכלי של גרמניה.

בשבוע שעבר גילה דוח האינפלציה הרבעוני של הבנק של אנגליה (BOE) כי קובעי המדיניות בבריטניה צופים כי האינפלציה תישאר מתחת ליעד 2% עד 2012. הערגות אלה באות על רקע ההערכות כי הכלכלה הבריטית זקוקה לעוד זמן רב על מנת להתאושש מהמשבר הכלכלי הנוכחי.

סקר הסנטימנט הכלכלי ZEW בגרמניה רשם את הרמה הגבוהה ביותר מזה 3 שנים. סקר הסנטימנט הכלכלי ZEW משקף את צפיותיהם לעתיד של המשתתפים בסקר, ולכן משקפים תוצאותיו את הציפיות לטווח הרחוק יותר ונוטים להטרים את המגמות העתידיות בכלכלת הגוש המשותף. ה-ZEW החל לרדת בתחילת 2006 והגיע לתחתית ביולי 2008.

מדד פוטסי 100 ■ מדד קאק 40 ■ מדד דאקס 30

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.46% ל-1.3616 דולר והליש"ט מוסיפה 1% ל-1.5487 דולר.

בזירת המאקרו

מדד המחירים לצרכן (CPI) בבריטניה האט לקצב שנתי של 2.3% באפריל לעומת 2.9% במארס. אנליסטים בסקר של "רויטרס" חזו תוצאה גבוהה יותר של 2.4%. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה.

מדד RPI של האינפלציה, עליו מתבססים הרבה הסכמי שכר והכולל ירידה בריביות על תשלומי משכנתאות, ירד ל 1.2- נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז הושק מדד זה ביוני 1948.

סקר הסנטימנט הכלכלי ZEW בגרמניה רשם עלייה לרמה של 31.1 נקודות במאי - הרמה הגבוהה ביותר מזה שלוש שנים. זאת לעומת 13 נקודות באפריל. אנליסטים חזו תוצאה של 20 נקודות.

מניות בכותרות

וודאפון , חברת הסלולר הגדולה ביותר בעולם, מדווחת על נפילה של 54.4% ברווחי השנה הפיסקלית ל-3.1 מיליארד ליש"ט. הקבוצה ספגה הוצאות חד פעמיות בהיקף של 5.9 מיליארד ליש"ט, אשר מרביתן קשורות לשוק הספרדי. הרווח התפעולי המתואם עלה ב-16.7% ל-11.8 מיליארד ליש"ט.

ענקית הקמעונאות הבריטית מרקס אנד ספנסר פרסמה היום את דו"חות השנה הפסיקלית שהסתיימה ב-28 למארס במסגרתם הודיעה על קיצוץ הדבידנדים. תשלום הדיבידנד השנתי לבעלי המניות הופחת ל-17.8 פני למניה לעומת 22.5 פני למניה, בשנה הפיסקלית הקודמת. הרווח הנקי השנתי ירד ב-38% ל-508 מיליון ליש"ט (778.6 מיליון דולר) לעומת 821.7 מיליון ליש"ט בשנה שקדמה לה. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו תוצאה טובה פחות של 446 מיליון ליש"ט.

מניות הכרייה והאנרגיה מרכזות עניין על רקע התייקרות הנפט שמתקרב לרף 60 הדולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.BHP ביליטון , ריו טינטו , רויאל דאטש של , בריטיש פטרוליום .

ישראליות בכותרות

פלאזה סנטרס , מקבוצת אלביט הדמיה , פרסמה הודעה בבורסה של לונדון מטעם ההנהלה הנוגעת לרבעון הראשון של השנה. מהדו"ח של ההנהלה עולה כי בתקופה האמורה פלאזה סנטרס פתחה שני מרכזי קניות ובילוי חדשים; ריגה פלאזה, שבריגה, לטביה, ששטחו מגיע ל-49 אלף מ"ר וש-50% ממנו מוחזק על ידי החברה, וכן מרכז קניות ובילוי בליברק שבצ'כיה, ששטחו מגיע ל-17 אלף מ"ר ונפתח ב-26 למארס.

אי-פוינט מדיה הודיעה כי אחת ממפעילות התקשורת האלחוטית הגדולות במדינות ברה"מ לשעבר בחרה לתקופת ניסיון באפליקציית Virtage video לטובת שירותי הדור השלישי שמספקת החברה.

דורי מדיה גרופ , העוסקת בהפקה, שיווק ושידור של טלונובלות, ערכה אתמול (ב') ישיבה שנתית של בעלי המניות במסגרתה אושרו כל החלטות הדריקטוריון למעט מינויו של חבר דריקטוריון חדש וזאת בשל בקשתו של המועמד לתפקיד. החברה הודיעה היום כי סינטק מדיה הסכימה להצעת החברה להנפקת 33,410,141 ממניות פילת.