פרטנר וסלקום ישתמשו בתשתיות של עיריית ת"א להרחבת שירותי תקשורת

ההסכם מעניק לשתי החברות את האפשרות להשתמש ברשת הסיבים האופטיים שפרסה עיריית תל אביב במהלך השנים במסגרת עבודות תשתית שביצעה

הסכם תקדימי לפרטנר ולסלקום מתיר לראשונה לשתי חברות הסלולר לחפור ולהניח סיבים אופטיים בתל אביב בעקבות הסכם שנחתם לאחרונה בין החברות לבין הרשות לפיתוח תל אביב. מדובר בהסכם בעל משמעות גדולה לשתי החברות שיוכלו להגדיל משמעותית את יכולת התחרות שלהן בבזק (בעיקר בשוק התקשורת לעסקים אך בהמשך גם במגזר הפרטי).

ההסכם מעניק לשתי החברות את האפשרות להשתמש ברשת הסיבים האופטיים שפרסה עיריית תל אביב במהלך השנים במסגרת עבודות תשתית שביצעה. למעשה, הצמתים המרכזיים של העיר מחוברים בסיבים אופטיים שבבעלות העירייה והניצול שלהם מאוד נמוך יחסית.

תחרות מול בזק

פרטנר וסלקום, בניהולם של דוד אבנר ועמוס שפירא, יוכלו להעביר מאות אתרים שיושבים היום על תשתית בזק ולחברם לרשת העצמאית שלהן, מה שיביא להוזלה מאוד משמעותית בעלויות התפעול של הרשתות ויעניק לחברות יכולת להציע שירותים מתחרים לחברות התקשורת הנייחות בעיקר במגזר העסקי, אך גם באמצעות הרחבת היכולות הסלולריות.

בעולם הסלולרי הדרישה לרוחב פס גבוה נמצאת בנסיקה ולכן החברות נדרשות להוסיף יותר ויותר אתרים על מנת שיוכלו לענות לביקושים. הפריסה של האנטנות הולכת ונהיית יותר ויותר צפופה כדי שניתן יהיה להתמודד עם הביקושים. בנוסף שתי החברות רוצות להרחיב את השירותים לבתי הלקוחות על בסיס הרשת הסלולרית באמצעות מודמים סלולריים וטלפוניה שמחליפה את שירותי בזק והכבלים לחלוטין.

במסגרת ההסכם יוכלו פרטנר וסלקום להשתמש בסיבים שהניחה העירייה ובתמורה לזכויות החפירה שיקבלו, תקבל העירייה זכות להשתמש בסיבים. ההסכם מבוסס על שימושים בסיבים. פרטנר, כך נודע, כבר ביצעה הזמנה ראשונית וסלקום עדיין מנהלת מו"מ.

תשתיות מתקדמות

שרון קרן, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב-יפו, אמר כי ההסכם עם חברות התקשורת מגשים את מדיניות העירייה לאיחוד תשתיות ומניעת פתיחה חוזרת ונשנית של המדרכות. לדבריו, המהלך יאפשר פיתוח תשתיות תקשורת מתקדמות ברחבי העיר וישפר את השירותים לעסקים ולאזרחים. לדברי הרשות, המו"מ הראשוני החל מול חברת פרטנר ולאחר מכן סלקום הצטרפה אליו. *