הראל פיא ופסגות מובילות בין קרנות האג"ח מדינה

עד לפני חודשים ספורים היו אלה הקרנות הכספיות שריכזו את עיקר הגיוסים אך סביבת הריבית הנמוכה הביאה את המשקיעים להפנות כספים לקרנות השקליות ואג"ח מדינה

עד לפני חודשים ספורים היו אלה הקרנות הכספיות שריכזו את עיקר הגיוסים בענף קרנות הנאמנות, אך על רקע סביבת הריבית הנמוכה המשקיעים החלו זונחים את הקרנות הכספיות לטובת הקרנות השקליות וקרנות אג"ח מדינה.

מתחילת השנה קרנות האג"ח מדינה צמחו ב-7.2 מיליארד שקל לסך של 22 מיליארד שקל, הצמיחה הגבוהה ביותר בענף הקרנות. כ-1.5 מיליארד שקל נוספו לאפיק זה מתחילת החודש הנוכחי. צמיחה נאה נרשמה גם בקרנות האג"ח השקליות שהוסיפו 5.4 מיליארד שקל לנכסיהן מתחילת השנה, והן מרכזות כעת נכסים בהיקף של 32.4 מיליארד שקל.

מגדל אחרונה

צמיחת קרנות האג"ח מדינה מיוחסת ברובה לתשואות הגבוהות שרשם אפיק זה. זאת, בעיקר על רקע רכישות האג"ח הממשלתיות שמבצע בנק ישראל מדי יום. אולם לאחרונה, על רקע החשש מגידול בגרעון, בשל הגידול הצפוי בהיקף גיוסי האג"ח של הממשלה, וניצני חזרה לשוק המניות, סבל אפיק זה מירידות שערים.

עד שיתבהר המצב, או עד שהאג"ח הממשלתיות יתחילו לסבול מסנטימנט שלילי קבוע, ישנם משקיעים שעדיין מחפשים לחנות את כספם באפיק סולידי ביותר. קרנות אג"ח מדינה הן אחת האפשרויות העומדות בפניהם.

דירוג "גלובס-מעלות" מהווה כלי עזר לבחירת מנהל הקרן. הדירוג משקף פרמטרים חשובים ובעלי השפעה מכרעת, כמו איכות הניהול של מנהלי הקרנות. החודש נתמקד באפיק קרנות האג"ח מדינה, ונראה מי מבין מנהלי הקרנות בלט בביצועיו הטובים, ומי, מנגד, רשם ביצועים חלשים.

אי.בי.אי מובילה בין הבינוניים

בקרב המנהלים הגדולים, בולטות קרנות הראל פיא וקרנות פסגות בדירוג a. קרנות הראל פיא בניהול סמי בבקוב וקרנות פסגות בניהול רועי ורמוס, זוכות גם לדירוג אינטראקטיבי AA. את רשימת הגופים הגדולים סוגרות קרנות מגדל שוקי הון עם דירוג bb.

בין הגופים הבינוניים, בולטות קרנות אי.בי.אי בניהול עודד גל, עם דירוג a. גם קרנות אקסלנס בניהול גלעד שמעוני וקרנות אלטשולר שחם בניהול גילעד אלטשולר זוכות לדירוג a, כאשר קרנות אקסלנס זוכות גם לדירוג אינטראקטיבי AA וקרנות אלטשולר שחם זוכות לדירוג A. את רשימת הגופים הבינוניים סוגרות קרנות גאון, המדורגות bb ו-BBB בדירוג האינטראקטיבי.

בין מנהלי הקרנות הקטנים, בולטות קרנות אקסיומה ורמקו עם דירוג a, וקרנות תמיר פישמן ואלומות נמצאות בתחתית הרשימה עם דירוג bb.