לשכת עוה"ד לבג"ץ: לא לכלול בחוק ההסדרים את פתיחת המקצוע לעורכי דין זרים

טוענת כי אין להכניס רפורמה יסודית ודרמטית כזו כלאחר יד לתוך חוק ההסדרים, שכן בדרך זו הנושא לא יזכה לדיון ראוי בוועדת חוקה חוק ומשפט - אלא יידחק בין שלל נושאים אחרים בוועדת הכספים

לשכת עורכי הדין עתרה היום (ד') לבג"ץ בבקשה להורות שלא לכלול בחוק ההסדרים את פתיחת העיסוק במקצוע עריכת הדין לעורכי דין זרים.

בעתירה, שהוגשה נגד ממשלת ישראל, שר המשפטים ושר האוצר, נטען כי לשכת עורכי הדין מסתייגת הסתייגות חריפה ביותר מהרעיון של פתיחה חד-צדדית של העיסוק במקצוע עריכת הדין בישראל בפני עורכי דין זרים. לטענתה, לרעיון זה לא קדמה כל בדיקה ראויה.

הלשכה אינה מבקשת מבג"ץ להתערב בעצם השאלה האם להכניס רפורמה כזו במשפט הישראלי או לא, אלא מתייחסת לדרך הפסולה שנוקטת הממשלה כדי להכניס רפורמה יסודית ודרמטית כזו כלאחר יד לתוך חוק ההסדרים, שהינו בעל מאפיינים פיננסיים וכלכליים.

הלשכה אומרת כי בדרך זו הנושא לא יגיע אפילו לדיון ראוי בוועדת חוקה חוק ומשפט, אלא יידחק בין שלל נושאים אחרים לחלוטין בוועדת הכספים - ולא יזכה לדיון הפרלמנטרי והציבורי שרפורמה מסוג כזה מחייבת.

העתירה, באמצעות עוה"ד רנאטו יאראק ושירה לוריא חי-עם, ממשרד מ.פירון ושות', הוגשה לאחר שפניותיו של ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, לשר האוצר לא נענו.