מחזיקי אג"ח ב' של אמריקן קולוני לא אישרו את ההצעה לדחיית תשלום הריבית הקרוב

מחר תתקיים אסיפת אג"ח לדון בנושא ■ היקף ההתחייבויות של חברת הנדל"ן נכון לסוף 2008 עמד על 364 מיליון שקל - פחות מ-7% מהמאזן

36.2% ממשתתפי אסיפת אג"ח ב' של אמריקן קולוני , שהתקיימה בשבוע שעבר העבירו בימים האחרונים לנאמן האג"ח BDO זיו האפט תשובה שלילית להצעה לדחות את תשלום הריבית הקרוב. בכך נדחתה המגמה ללכת לקראת חברת הנדל"ן, הנמצאת בשליטת משה גבריאלי ורועי לוסטרניק.

אמריקן קולוני, כמו חברות נדל"ן קטנות רבות אחרות גייסה הון רב לפני פרוץ המשבר ורכשה קרקעות בישראל ובמזרח אירופה. כעת היא עלולה להיתקל בקושי לעמוד בהחזר החוב בזמן. את 2008 סיימה בהפסד של 9.5 מיליון שקל ועם תזרים מזומנים שלילי של 9.2 מיליון שקל.

המינוף של החברה גדול מאוד - היקף ההתחייבויות נכון לסוף 2008 עמד על 364 מיליון שקל. החברה החליטה להשהות את המשך תוכניות הפיתוח ולא להתחיל לבנות את הפרויקטים שלה במזרח אירופה שטרם החלה בנייתם.

התחייבויות החברה למחזיקי אג"ח א' בהיקף של כ-87 מיליון שקל ערך נקוב ולאג"ח ב' כ-75 מיליון שקל ערך נקוב. עד סוף השנה עליה לשלם קופון של כ-12 מיליון שקל לשתי הסדרות, בסוף החודש ובחודש נובמבר.

אמריקן קולוני צמצמה את הוצאותיה באופן משמעותי, אך בכדי לעמוד בהחזר החוב בזמן היא מתכננת לממש מספר נכסים, משימה לא קלה בימים אילו. החברה כבר הזהירה כי ללא הצלחתה למכור נכסים, להכניס משקיעים או להשיג מימון קיים חשש להמשך פעילותה.

גם המשקיעים חוששים והמניה קרסה ב-87% מתחילת השנה. אג"ח א' של החברה נסחרת בתשואת זבל של 280% ואג"ח ב' בתשואה של 215%.