אסיה ננעלה בירידות: מדד הנג-סנג איבד 1.6%; מניית HSBC ירדה ב-2.6%; שנחאי איבדה 1.6%

מדד ניקיי של טוקיו ירד ב-0.9% ■ שרין טכנולוגיות עולה ב-6.3% ■ סוני צפויה לסיים שת"פים עם כמחצית מסוכניה עד סוף שנת 2010 ■ מדד סטריט טיימס יורד ב-1.8%

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר בירידות שערים בהמשך לנעילה השלילית אמש (ד') בוול סטריט, כאשר הפדרל ריזרב עדכן מטה את תחזית הצמיחה של ארה"ב ב-2009 , וחוזקו של הין פוגע בהכנסות של החברות היפניות.

הבנק המרכזי של יפן (BOJ) שנועל מחר את ישיבה של חברי הועדה המוניטרית, עשוי לדווח על צפי להתאוששות הדרגתית של הכלכלה היפנית על אף שהתמ"ג התכווץ בשיעור שנתי של 15.2% במהלך הרבעון הראשון של השנה.

מדד סטריט טיימס של סינגפור מציג ירידות לקראת הנעילה, לאחר שנתוני התמ"ג של הרבעון הראשון הצביעו על התכווצות של יותר מ-10% ברבעון הראשון, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר אין שום סימנים להתאוששות בתקופה הקרובה.

ברקע, אלן גרינספן, הנגיד לשעבר של הפדרל ריזרב העריך שהמשבר הפיננסי עדיין לא הסתיים, על אף שעלויות ההלוואות, או הריביות, נפלו לרמות אפסיות, ואמר שהבנקים האמריקנים חייבים לגייס "כמויות גדולות" של כסף.

"קיימת דרישה גדולה מאד להון במערכת הבנקאות המסחרית של ארה"ב, וחייבים לממן אותה", אמר גרינספן בראיון שנערך אמש (ד') בוושינגטון.

נציין כי מחסור בהון בבנקים עלול להקשות על צרכנים פרטיים כמו גם על עסקים לקבל הלוואות, מה שיפגע בהתאוששות הכלכלית.

דבריו של גרינספן, מרמזים על כך שהוא מעריך כי המערכת הבנקאית סובלת ממחסור חמור בהון - הגדול יותר מכפי שעלה "ממבחני הלחץ" שערכו הרגולטורים בארה"ב על 19 הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב.

מדד ניקיי 225 ירד ב-0.86% ל-9,264 נקודות ■ מדד הנג-סנג איבד 1.58% ל- 17,475 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב ירד ב- 1.54% נקודות ל-2,782 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 ירד ב-0.28% ל-3,824 נקודות ■ מדד סטריט טיימס מציג ירידות לקראת הנעילה כמו גם מדד סנסקס 30 של מומבאי.

בזירת המטבעות, הדולר מאבד 0.4% ל-94.49 ין לדולר.

בזירת המאקרו

התמ"ג של סינגפור התכווץ בקצב שנתי של 10.1% ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת מדובר בתוצאה גרועה פחות מהתחזיות לנסיגה של 11.5% (לפי דאו ג'ונס) או של 11.1% (לפי רויטרס).

מניות בכותרות

יצרנית מוצרי האלקטרוניקה, סוני , צפויה לסיים שת"פים עם כמחצית מסוכניה עד סוף שנת 2010, במהלך שעשוי לחסוך לחברה היפנית כ-500 מיליארד ין (5.3 מיליארד דולר) בשנה הפיסקלית הנוכחית. כך לפי עיתון "הניקיי".

מניית מיצובישי UFJ ריכזה עניין לאחר שהבנק הודיע כי יפסיק לפרסם תחזיות להכנסות ובמקום זאת יפרסם יעדי רווח בלתי רשמיים וזאת בשל חוסר הוודאות הנמשכת שאינה מאפשרת לטענתו לערוך תחזיות אמינות.

מניית HSBC איבדה גובה בהמשך לנסיגה של המניה אמש (ד') בוול סטריט ולאחר שה'פד' עדכן מטה את תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנת 2009 וחזה עלייה בשיעור האבטלה במדינה.

מניות הסחורות מרכזות ריכזו לאחר שהנפט חצה אמש (ד') את רף 62 הדולר לחבית על רקע הצטמצמות מלאי הנפט בארה"ב. מניית BHP ביליטון , פטרוצ'יינה , סנוק , וודסייד פטרוליום . הנפט מאבד כעת 0.9% במסחר האלקטרוני ל-61.43 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ריו טינטו מרכזת עניין לאחר שצ'ינלקו הודיעה כי היא מוכנה לבנות מחדש את ההסכה להשקעה של 19.5 מיליארד דולר בחברה האוסטרלית. צ'ינלקו מוכנה לאפשר לריו טינטו למכור אג"ח להמרה לבעלי מניות אחרים, ומוכנה גם להחזיק ב-15% מהחברה ובכך לא לעבור על הגבול שקבע הרגולטור האוסטרלי לאחזקה של חברות זרות.

בזווית הישראלית, שרין טכנולוגיות המייצרת ציוד לחיתוך והערכת שוויים של יהלומים, עולה בחדות ללא סיבה נראית לעין ועל רקע פרסום נתוני התמ"ג של סינגפור לרבעון הראשון.