אסם צולחת את המיתון בזכות הרכישות: צמיחה של 8.6% בהכנסות ל-847 מיליון שקל

הרווח הנקי של חברת המזון צמח ברבעון ב-8.8% ל-77.1 מיליון שקל ■ הרווח התפעולי צמח ב-11.6% ל-109 מיליון שקל ■ פנחס קימלמן, סמנכ"ל הכספים: "זהו רבעון 40 ברציפות של צמיחה ברווח התפעולי"

גם המיתון הגלובלי לא הצליח לשבש את המשך הצמיחה של חברת המזון אסם , שמציגה למרות המשבר "רבעון 40 ברציפות של צמיחה ברווח התפעולי, ופעילות שממשיכה לייצר מזומנים שחוברים ביחד למבנה פיננסי איתן", כפי שציין היום (ד') פנחס קימלמן, סמנכ"ל הכספים של החברה.

הכנסות אסם צמחו ברבעון הראשון ב-8.6% לסך של 847 מיליון שקל, בהשוואה ל-780 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול הושג בזכות צמיחה חזקה של פעילות החברה בחו"ל, בין היתר בזכות מיזוג תוצאותיהן של החברות הנרכשות, פודטק ו-Tribe, ברבעון הראשון.

הצמיחה האורגנית של החברה, בנטרול החברות הנרכשות, עמדה על 3%, בהשפעת המשבר הכלכלי, שבא לידי ביטוי בצמיחה מתונה של 1.5% בלבד במכירות לשוק המקומי. נזכיר כי ברבעון הראשון נהנתה החברה, בדומה לחברות מתחרות בענף, מסמיכותו של חג הפסח לסיום הרבעון, עובדה שהשפיעה על הצמיחה במכירות בשוק המקומי.

מנגד, הצליחה אסם לרשום צמיחה של 50.7% במכירות בחו"ל, הודות לרכישות שביצעה בשוק האמריקני. ברבעון המדווח איחדה אסם לראשונה את דו"חות חברת פודטק, שרכשה בנובמבר האחרון, וזהו הרבעון השני בו מאוחדות תוצאות חברת הסלטים Tribe, שנרכשה באוגוסט אשתקד. בנטרולן, השיגה אסם צמיחה נאה של 10.9% בפעילות בחו"ל, למרות שחיקת המטבעות מול השקל בתקופה המדוברת, בעיקר באירו ובליש"ט, מטבעות הפעילות העיקריים.

הרווח הגולמי של אסם הסתכם ברבעון הראשון ב-341.7 מיליון שקל (40.3% מהמכירות), צמיחה של 5.5% לעומת רווח גולמי של 323.7 מיליון שקל (41.4% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה צמח ב-11.6% והסתכם ב-109 מיליון שקל (12.8% מהמכירות), לעומת 97.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008 (12.5%). "הגידול ברווח התפעולי הושג בתהליכי ההתייעלות שכללו התקדמות על עקומת הלימוד, כתוצאה ממיזוג מרכזי הלוגיסטיקה וממיזוג מפעל הרטבים מפתח תקווה לשדרות, וכן הנהגת שיטות עבודה חדשות, פרי מתודולוגיה של נסטלה", הוסיף קימלמן.

בשורה התחתונה רשמה אסם רווח נקי של 77.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, גידול של 8.8% לעומת רווח של 70.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. באסם המשיכו להגדיל את תזרים המזומנים מפעילות שוטפת שהסתכמו ברבעון הראשון ל-113 מיליון שקל, בהשוואה ל-86.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

נתח השוק של חברת המטבלים המצוננים של אסם בארה"ב, Tribe, עמד ברבעון הראשון על כ-17%, בדומה לנתח השוק של החברה ברבעון המקביל אשתקד. קימלמן ציין כי "בהיבט האסטרטגי מדובר במנוף צמיחה מרכזי של אסם בהמשך".

בחברה מתכוונים ליצור סינרגיה בין פעילות Tribe ופודטק, וכן להביא מהידע והמומחיות של סלטי צבר ונסטלה לחברות, במטרה להאיץ את הצמיחה בשוק זה.

בנוסף, אסם עדכנה בדו"חותיה כי היא נמצאת בימים אלה בשלבים הסופיים לקראת סגירתה של עסקת רכישת 51% מפעילות מטרנה, תמורת 151.5 מיליון שקל, עליה הוכרז בספטמבר האחרון. השלמת הרכישה תאפשר לחברה דריסת-רגל בתחום המזון לתינוקות, הנחשב לבעל פוטנציאל רב עבורה.