נמשכת מגמת הגידול בהוצאה הפרטית לבריאות, על חשבון ההוצאה הממשלתית

על פי נתוני הלמ"ס, ישראל ממוקמת במקום השלישי לפני אחרון מבין מדינות ה-OECD באשר לחלקו הגדול של המימון הפרטי, ומקום שני לפני אחרון באשר לחלקה הקטן של ההוצאה הציבורית

חלקו של הציבור בסך ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל, המשיך לגדול בשנת 2007 ב-0.1% לרמה של 43% מסך ההוצאה, לעומת 42.9% בשנת 2006 ולעומת 31.4% בלבד בשנת 1995. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

הנתונים מצביעים על המשך המגמה שבה המדינה מקטינה את חלקה במימון הבריאות, בעוד שהציבור נאלץ להגדיל את חלקו. תקציב המדינה מימן בשנת 2007 רק 29.8% מההוצאה לבריאות, כאשר מס הבריאות מימן 25% נוספים.

על פי הנתונים, ישראל ממוקמת במקום השלישי לפני אחרון מבין מדינות ה-OECD באשר לחלקו הגדול של המימון הפרטי, ומקום שני לפני אחרון באשר לחלקה הקטן של ההוצאה הציבורית. כך למשל, ההוצאה הציבורית בישראל מהווה רק 55.9% מההוצאה הלאומית לבריאות, זאת בעוד שבבריטניה היא מהווה 87.1%.

יצוין כי משרד האוצר שומר בקנאות על ההוצאה לבריאות ומונע גידול בה, ומסיבה זו מנסה לדחות את ההקמה של בית חולים באשדוד ואף מגביל את השימוש במכשיר מסוג MRI. לשיטת האוצר, ככל שיש יותר שירותי בריאות כך יגדל השימוש בשירותים אלה ומכאן גם ההוצאה עבור בריאות. "גם אם יציבו מכשיר MRI באמצע המדבר, יהיה מי שימצא דרך להשתמש בו", נוהגים לומר באוצר.