רשת תשקיע 400 אלף דולר בתוכנית הגמר של "המרוץ למיליון"

השקעה זו מתווספת להשקעה בסך 5 מיליון דולר שהושקעו בהפקת העונה כולה ■ בניגוד לציפיות, זכיינית ערוץ 2 תצלם את גמר "המרוץ למיליון" בחו"ל ולא בארץ ■ ברשת מתלבטים האם לצלם עונה שנייה לתוכנית

בניגוד לציפיות, זכיינית ערוץ 2 רשת תצלם את תוכנית הגמר של "המרוץ למיליון" בחו"ל ולא בארץ - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי בנוסף להשקעה האדירה בסך 5 מיליון דולר שהושקעו בהפקת התוכנית, מתווספת השקעה של 400 אלף דולר נוספים אותם תשקיע רשת בפרק הגמר שייערך וישודר ב-11 ביוני.

רשת נערכת להפיק מאירוע הגמר 3 תוכניות שונות (תוכנית הגמר ושתי תוכניות נוספות), כך שההשקעה פר תוכנית תהיה נמוכה מעלות פרק רגיל של הסדרה, עלות הנאמדת בכ-250 אלף דולר.

"המרוץ למיליון", שהושקה על-ידי רשת לפני מספר חודשים, היא תוכנית הדגל של הזכיינית. בימים אלה אמורים ברשת לקבל החלטה בדבר שידור של עונה נוספת לתוכנית, וזאת נוכח בדיקה כלכלית של עלות מול תועלת.

ההחלטה להשיק את "המרוץ למיליון", שנחשב לאחר הפורמטים המצליחים בעולם בתחום הריאליטי, התקבלה ברשת בין השאר מתוך צורך לתת מענה ל"הישרדות" של ערוץ 10. כזכור, בעונה הראשונה שבה שידר ערוץ 10 את "הישרדות", היא זכתה לאחוזי צפייה גבוהים - מה שהותיר את רשת עם בעיה קשה בתחום הפרוגרמינג.

הרייטינג שרשמה "המרוץ למליון" היה גבוה מזה של "הישרדות", אולם נראה כי במאבק על הריאליטי של החודשים האחרונים - הן רשת והן ערוץ 10 לא עמדו בציפיות. בשני המקרים הרייטינג לא היה גבוה ביחס להשקעה הכספית העצומה.

יחד עם זאת, בערוץ 10 הבהירו כי אין התלבטות לגבי עונה נוספת, ובימים אלה מצטלמת העונה השלישית של "הישרדות". ברשת, מנגד, בוחנים כאמור בימים אלה את ההחלטה לצאת לעונה שנייה של "המרוץ למיליון", אך הנטייה כרגע היא לצאת לעונה שנייה.

מרשת נמסר בתגובה: "רשת לא דנה בעלויות של התוכניות. גמר 'המרוץ למיליון' צפוי להיות אירוע צפייה גדול, מהנה ומרתק. בימים אלה נערכות ברשת ההכנות האחרונות לקראתו".