ירידה של 19% ברייטינג של ליגת העל בכדורגל תוך שנתיים

ליגת העל מסיימת את אחת העונות הכי פחות נצפות שלה עם רייטינג ממוצע של 12.4% בלבד בערוץ 10 ■ 3 קבוצות לא זכו אפילו לשידור אחד בפריים-טיים ■ מכבי חיפה השתתפה ב-3 המשחקים הכי פחות נצפים העונה

עונת כדורגל חלשה על המגרשים וחלשה בטבלאות הצפייה הסתיימה אתמול (ב') באקורד צורם במיוחד - רייטינג ממוצע של 7.0% בלבד בקרב משקי-בית יהודיים למשחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים בקריית-אליעזר (1-1), ששוחק במסגרת המחזור ה-33 והאחרון של ליגת העל העונה.

בערוץ 10 יכולים להיות מאוכזבים מכך שמשחק ההכתרה החגיגי של הירוקים התברג רק במקום ה-11 בטבלת התוכניות הנצפות של אתמול (תוכנית האודישנים של "כוכב נולד 7" בערוץ 2 התברגה ראשונה עם רייטינג ממוצע של 29.2%). גם חגיגות האליפות לאחר המשחק, שקטעים מהן שודרו לאחר המשחק ב"היום שהיה", לא עניינו יותר מדי את הצופים שהביאו למשדר זה רייטינג של 7.7% בלבד.

המשחק אתמול הפך לשני הכי פחות נצפה העונה. נתון מעניין הוא שמכבי חיפה היתה מעורבת העונה ב-3 המשחקים שמשכו את הרייטינג הנמוך ביותר - מול בני יהודה במחזור ה-3 (7.4%); מול מכבי נתניה במחזור ה-32 (6.8%); וכאמור, ההתמודדות אמש מול בית"ר ירושלים.

ליגת העל הביאה העונה לערוץ 10 רייטינג ממוצע של 12.4% בלבד. נתון מאכזב מאוד, אם לוקחים בחשבון את מחיר זכויות השידור של הליגה - 6.5 מיליון דולר לעונה (לפני עלויות הפקה). מדובר בירידה לעומת העונה הקודמת, אז עמד הרייטינג על 13%, וגם לעומת 2006/07, אז הרייטינג הממוצע היה 15.27%. בסך-הכל ירד הרייטינג הממוצע של ליגת העל תוך שתי עונות ב-19%.

מבחינת כמות שידורים, האלופה מכבי חיפה זכתה לחשיפה הגדולה ביותר בפריים-טיים: 15 שידורים, לפני בית"ר ירושלים ששודרה 14 פעמים, הפועל תל-אביב - 10, מכבי נתניה - 9, מכבי תל-אביב - 9.

3 קבוצות לא זכו העונה ולו לשידור אחד בערוץ 10: הכח עמידר רמת-גן, עירוני קריית-שמונה ומכבי פתח-תקווה.