מזוז בודק: חשש לניגוד עניינים של המועמד למנכ"ל משרד התקשורת מוטי אלמליח

אלמליח מכהן כמנכ"ל יורוקום דיגיטל, חברה שבבעלות שאול אלוביץ הנמנה עם הגורמים הדומיננטיים ביותר בשוק התקשורת בארץ ■ בנוסף מכהן אלמליח כדירקטור בחברת הלוויין yes

מינויו של מוטי אלמליח לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת נתקל בקשיים. ל"גלובס" נודע כי באחרונה התקבל מכתב במשרד התקשורת ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה, שקורא לבחון את מינויו מחדש על רקע ניגודי העניינים בו הוא נמצא ועל רקע קרבתו לאיש העסקים שאול אלוביץ.

אלמליח מכהן כמנכ"ל יורוקום דיגיטל, חברה שבבעלותו של שאול אלוביץ, שנמנה עם הגורמים הדומיננטיים בשוק התקשורת באמצעות אחזקותיו השונות בענף התקשורת.

מועמד בעל ניסיון

במכתב שהתקבל במשרד עולות שאלות הנוגעות לניגודי העניינים החמורים שבהם הוא נתון על רקע היותו של אלמליח דירקטור בחברת הלוויין yes, ומי שנמנה על בכירי קבוצת יורוקום ומקורב לאלוביץ. העתקים של המכתב הועברו לתנועה לאיכות השלטון, למבקר המדינה, וליועצת המשפטית של משרד התקשורת.

במכתב מפורטים ניגודי העניינים של אלמליח אם ייכנס לתפקיד, ולפיהן הוא לא יוכל לעסוק כמעט בכל הנושאים שעל סדר יומו של המשרד.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "נוכח חשיבות תפקידו של מנכ"ל משרד התקשורת, מעוניין שר התקשורת במינוי גורם מקצועי בעל ידע וניסיון בתחום.

"בהתאם להוראות התקשי"ר ולהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, טרם מינויו של מנכ"ל משרד ממשלתי יש לבחון את שאלת ניגוד העניינים, ובמידת הצורך, לערוך לו הסדר מתאים למניעת ניגוד עניינים.

"נוכח רגישות וחשיבות העניין, נבחנת סוגיית ניגוד העניינים במקרה זה גם על-ידי משרד המשפטים, ובכוונת משרד התקשורת לפעול בהתאם להנחיות שיינתנו על-ידי משרד המשפטים בעניין זה".