בנק לאומי ממתג את פעילות כל הערוצים הישירים תחת "לאומי דיגיטל": יעניק ללקוחות החזר עמלות

ההחזר, עד 320 שקל בשנה ללקוח, ינתן אחת לחצי שנה - בכפוף להגדלת הפעילות דרך אתר האינטרנט, המוקד הטלפוני, הסלולר ועמדות השירות העצמי ■ ישיק בלוג בו יכתבו עובדיו וחשבון בטוויטר

לראשונה מזה שנים יוצא בנק לאומי במהלך שיווקי רחב על מנת להגדיל את חלקו בבנקאות קמעונאית. תחת הכותרת "לאומי דיגיטל" מאחד לאומי את כל הערוצים הישירים תחת מותג אחד. הבנק יעודד את הלקוחות להרחיב את פעילותם בערוצים הישירים ויתן להם החזר עמלות של עד 320 שקל בשנה.

בניגוד למקובל, ההטבות ינתנו לא רק ללקוחות חדשים שיעבירו את חשבונם לבנק, אלא לכל לקוח של בנק לאומי, שיפתח על בסיס חשבון העו"ש הקיים, "חשבון דיגיטלי" דרך אתר הבנק. את המהלך מובילים תמר יסעור, ראש מערך השיווק, ואייל בירן - ראש אגף בנקאות ישירה בחטיבה הבנקאית. "לאומי דיגיטל הוא החשבון הזול והמשתלם ביותר במערכת הבנקאית ללקוחות עם פעילות ישירה" אמרה יסעור לגלובס.

החזר העמלות ללקוחות יתבצע על ידי מדידת הפעילות השוטפת וכמות הפעולות הישירות של הלקוח בהשוואה לתקופה שקדמה למהלך. מדובר בפעילות דרך אתר האינטרנט, המוקד הטלפוני, הסלולר ועמדות השירות העצמי, על כל פעולה ישירה נוספת שיבצע יקבל הלקוח החזר של 6 שקלים. ההחזר ינתן כל חצי שנה.

ההשקעה הכוללת ב"לאומי דיגיטל" תעמוד על 10-20 מיליון שקל, תלוי בהיקף החזר העמלות ללקוחות. ההשקעה בקמפיין הפרסומי תעלה עוד 11 מיליון שקל.

בנוסף ישיק בנק לאומי במהלך יולי שתי פלטפורמות לתקשורת אינטראקטיבית עם לקוחותיו, "לאומי בלוג" בו יכתבו שמונה מעובדי הבנק כולל בכיריו, בלוג ו"לאומי בטוויטר" שיאפשר לבנק לתקשר באופן בלתי אמצעי עם לקוחותיו ולעדכן אותם במבצעים והטבות.

מנתוני לאומי עולה, כי רק 30% מלקוחותיו משתמשים באופן פעיל בערוצים הישירים. מטרת הבנק היא להגדיל דרך הטבות ללקוחות, את שיעור המשתמשים הישירים ל-40%. להערכת לאומי, לקוח שאינו פעיל כיום בערוצים ישירים יוכל לחסוך 19% מהעמלות. לקוח שפעיל חלקית (מבצע 3 פעולות בחודש) יוכל לחסוך 26% מהעמלות. לקוח עתיר פעילות ישירה יחסוך כ-5%. עוד טוען הבנק כי לקוח שיעבור אליו מבנק מתחרה יוכל לחסוך באמצעיות החזר העמלות בין 20% ל-50% מהעמלות בערוצים הישירים, תלוי בהיקף פעילותו.

כחלק מהשקת "לאומי דיגיטל", יפתח לאומי שירות וידיאו ללקוחות. לקוח שירצה, יוכל להזמין באמצעות אתר האינטרנט שיחת וידיאו עם פקיד מהמוקד הטלפוני. השיחה תיערך באמצעות המחשב או הטלפון הסלולרי. שירות זה ינתן גם בשפת הסימנים ללקוחות בעלי ליקויי שמיעה.