בדרך למינויו כיו"ר: המפקח על הבנקים אישר את המינוי של יאיר סרוסי לדירקטור

סרוסי ימונה ליו"ר מועצת המנהלים של הבנק באוגוסט ■ סרוסי הוא מועמדה של בעלת השליטה, שרי אריסון, ועבר אישור ראשוני של בנק ישראל

צעד נוסף בדרך למינויו של יאיר סרוסי כיו"ר בנק הפועלים . המפקח על הבנקים בבנק ישראל אישר את מינויו כדירקטור, תפקיד אותו כבר מינה בעבר. סרוסי ימונה ליו"ר מועצת המנהלים של הבנק באוגוסט, במקומו של היו"ר הנוכחי, דני דנקנר, אשר יפרוש מתפקידו, במסגרת פרשת חילוקי הדיעות בין בנק הפועלים לבין בנק ישראל.

סרוסי הוא מועמדה של בעלת השליטה, שרי אריסון, ועבר אישור ראשוני של בנק ישראל. לאור מינויו יפרוש סרוסי מכל עסקיו הפרטיים ומקרן מוסטנג אותה הקים עם אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. יאיר סרוסי (54), לשעבר בכיר באוצר וכיום נציג מורגן סטנלי בישראל, עבר אישור ראשוני של בנק ישראל.

דנקנר עוזב את בנק ישראל על רקע דרישתם של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, והמפקח על הבנקים להעביר את דנקנר מתפקידו עקב פגמים בממשל התאגידי בבנק הפועלים. ההתפטרות היא חלק מעסקה כוללת שנרקמה בין אריסון ובנק ישראל, שפרטיה נחשפו לראשונה ב"גלובס". שרי אריסון וסטנלי פישר נפגשו הבוקר וקיימו שיחה שהוגדרה על-ידי מקורבים כ"מאוד לא נעימה".

סרוסי יסיים את חברותו בוועדת ההשקעות של קרן ההון הפרטי סקיי 1 ונכסי האוניברסיטה העברית; כמו כן משמש הוא כדירקטור חיצוני בווינטגרה ובחברת הנדל"ן אספן בניה ופיתוח . כדירקטור מטעם בעלי עניין הוא יסיים את תפקידו בחברה לישראל . בנוסף, משמש סרוסי כדירקטור ב קבוצת DSP , יורופורט , אמדיל ועוד.