יואב צור מונה לעורך "מעריב" במקום דורון גלעזר ורות יובל

עורך מדור הספורט, יואב גולן, והעורך הגרפי, אמיר חדד, מועמדים לתפקיד סגן העורך ■ עפ"י הערכות צור אינו מתכוון להביא אנשים חדשים לעיתון, ומבחינתו הכל יתבסס על האנשים שעובדים כיום במערכת

סופית: יואב צור מונה לעורך עיתון "מעריב ". מועצת המנהלים של "מעריב" החליטה היום (א') פה-אחד למנות את צור לעורך העיתון במקומם של דורון גלעזר ורות יובל שהודיעו לפני כחודש על התפטרותם.

יואב צור, 55, הינו איש תקשורת יותר מ- 25 שנה. צור שימש עד כה כעורך הראשי של רשת מקומוני מעריב "זמן מעריב" המונה כיום 18 מקומונים. קודם לכן היה צור בגרעין המייסד של עיתון "חדשות". צור נחשב למקורב מאוד ולאיש אמונו של מו"ל "מעריב", עופר נמרודי.

נמרודי אמר היום: "אני מכיר את יכולותיו של יואב צור ובטוח כי הוא האיש הנכון בזמן הנכון להצעיד את 'מעריב' להישגים עיתונאיים נוספים. 'מעריב' עבר בשנתיים האחרונות מהלכים שהפכו אותו לעיתון הרבה יותר טוב ואיכותי, ואני בטוח כי תחת הנהגתו של יואב יילך העיתון וישביח למען קוראיו".

צור אמר הערב: "אני רואה בבחירתי לתפקיד עורך 'מעריב' על-ידי המו"ל, עופר נמרודי, וחברי מועצת המנהלים, כבוד רב ואתגר מרתק. לעיתון 'מעריב' היסטוריה מפוארת לצד יכולות עיתונאיות מן השורה הראשונה, ואני בטוח כי יחד עם העיתונאים והכותבים המעולים של העיתון, ציבור העובדים המסור שלו, והקוראים הנהנים מדי יום ממוצר עיתונאי משובח - נוכל להצעיד את מעריב להישגים חדשים".

ל"גלובס" נודע כי עורך מדור הספורט, יואב גולן, והעורך הגרפי של העיתון, אמיר חדד, מועמדים לתפקיד סגן העורך.

עוד נודע כי אין בכוונתו של צור, עם מינויו לתפקיד, להביא אנשים חדשים לעיתון, ומבחינתו הכל יתבסס על האנשים שעובדים כיום במערכת. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי צור צפוי לפנות לאמנון דנקנר ששימש כעורך "מעריב" לשוב ולכתוב בעיתון, וכך גם לעיתונאי אראל סג"ל.

כאמור, לפני כחודש הודיעו במפתיע גלעזר ויובל על התפטרותם מתפקיד העורכים המשותפים של "מעריב" לאחר שנה וחצי בלבד בתפקיד. מאז ההתפטרות הועלו שמותיהם של בן דרור ימיני, רמי רוטהולץ ואבי רצון כמועמדים אפשריים לתפקיד. כבר בתחילת התהליך הועלה גם שמו של צור.

למרות שדירקטוריון "מעריב" הקים ועדה לאיתור עורך, נעשו במקביל ניסיונות על-ידי עובדי העיתון לפשר בין גלעזר ויובל לבין הדירקטוריון, אך לא הושגו הסכמות בנושא.

ההחלטה של גלעזר ויובל להתפטר נבעה מהחלטת דירקטוריון מעריב לבצע גל קיצוצים נוסף בעיתון. דירקטוריון "מעריב" החליט על קיצוץ נוסף במצבת העובדים ובשכר, וזאת מעבר למה שתוכנן לפני כשלושה חודשים. הקיצוץ כולל ככל הנראה את סגירת המגזין היומי והפסקת עבודתם של הפרילנסרים בעיתון לזמן בלתי מוגבל. יש לציין כי ב"מעריב" לא אישרו את ההערכות הללו.