ציון קינן ייכנס ביום שישי לתפקיד המנכ"ל בפועל של בנק הפועלים

קינן, כיום ראש החטיבה העסקית וממלא מקום המנכ"ל, יחליף את צבי זיו שהתפטר בסוף מארס ■ היום תיערך ישיבת ההנהלה האחרונה של זיו ולאחריה יצא לחופשה

ציון קינן ייכנס ביום שישי לתפקיד המנכ"ל בפועל של בנק הפועלים . קינן, כיום ראש החטיבה העסקית וממלא מקום המנכ"ל, יחליף את צבי זיו שהתפטר בסוף מארס. ביום רביעי תיערך ישיבת ההנהלה האחרונה של זיו ולאחריה יצא לחופשה. זיו ימשיך להיות עובד הפועלים למשך כמה חודשים נוספים, ינצל ימי חופשה העומדים לזכותו ויעשה משימות נוספות ככל שיתבקש. קינן ימשיך למלא במקביל את תפקיד ראש החטיבה העסקית.

שינוי נוסף בבנק יקרה עם עזיבתה הצפויה של איריס דרור את הדירקטוריון. דרור, שהיתה עד לא מכבר מקורבת לשרי אריסון, תוחלף כנראה על ידי יורם טורבוביץ. דרור כיהנה כראש תחום שפה ותקשורת בקבוצת אריסון ופוטרה לפני כמה שבועות. היום התפטרה דרור מדירקטוריון שיכון ובינוי שבבעלות אריסון.

קינן יהיה מנכ"ל בפועל עד שוועדת האיתור למנכ"ל תסיים את עבודתה, לכל המאוחר בספטמבר. קינן יציג מועמדותו וההערכות במערכת הבנקאית הן כי סיכוייו לזכות "טובים יותר ממצוינים". בוועדת האיתור חברים הדח"צים אמרי טוב (יו"ר), יאיר אורגלר ופרופ' עודד שריג. ובנוסף נציגי בעלת השליטה שרי אריסון: פנינה דבורין, אפרת פלד ומשה קורן.

סרוסי חופף

כחלק מהעסקה בין אריסון לבנק ישראל הגיעו הצדדים להבנות בשתיקה כי אם יומלץ קינן למנכ"ל על ידי ועדת האיתור, לא יערים בנק ישראל קשיים ויאשר אותו לתפקיד. הקמת ועדת איתור עמדה בלב מחלוקת עזה בין דירקטוריון הפועלים לבין המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו.

בתוך כך לומד יאיר סרוסי, היו"ר הנכנס של בנק הפועלים, את הבנק. סרוסי, השוהה מדי יום בבנק, נפגש עם בכירים ובעלי תפקידים ולומד את המתרחש. סרוסי יחליף את היו"ר המתפטר, דני דנקנר, וייכנס לתפקידו ב-1 באוגוסט.