רשות ההגבלים תעניק למשרד התקשורת חוות-דעת על הכנסת מפעיל סלולרי נוסף

ללא היכולת להשתמש באתרים הקיימים של אחת מ-3 חברות הסלולר הגדולות, המפעיל החדש יתקשה לפרוס רשת עצמאית משלו בשל הקושי הקיים בהצבת אנטנות נוספות בישראל

ועדת המכרזים להקצאת תדרים תפנה לרשות ההגבלים העסקיים על מנת לקבל את חוות דעתה בנושא השימוש המשותף באתרי סלולר. מדובר באחד התנאים המרכזים בסיכויי ההצלחה לכניסתו של מפעיל סלולרי חדש. ללא היכולת להשתמש באתרים הקיימים של אחת משלוש חברות הסלולר הגדולות, המפעיל החדש יתקשה לפרוס רשת עצמאית משלו בשל הקושי הקיים בהצבת אנטנות נוספות בישראל.

ועדת המכרזים מתכנסת בתקופה האחרונה על מנת לגבש את תנאי המכרז להקצאת תדרים עבור מפעיל סלולרי חדש. המטרה היא להכין תוכנית מפורטת של תמריצים, שיפורסמו בהמשך כשימוע לציבור על מנת לבדוק אם יש גורמים שמתעניינים בתדרים. ללא התמריצים שיינתנו, אין סיכוי לכניסת מפעיל נוסף וזו הסיבה שהוחלט לפרסם את הפנייה לציבור רק לאחר גיבוש החבילה.

לסוגיית השימוש המשותף באתרים יש משמעויות רבות, שכן הדבר עשוי לצמצם משמעותית את כמות האנטנות הסלולריות בארץ. לחברות הסלולר יש מעט מאוד אתרים סלולריים משותפים ולא ברור מה תהיה עמדתן לגבי כניסתו של מפעיל חדש ואם יסכימו בכלל לאפשר לו להשתמש באתרים שלהן.

בנוסף, אם רשות ההגבלים ומשרד התקשורת יחייבו את חברות הסלולר לפתוח את האתרים שלהן לשימוש מפעיל חדש, עולה השאלה אם באותה הזדמנות יתאפשר לחברות הסלולר להשתמש גם במתקנים של המתחרות.

רשות ההגבלים התנגדה בעבר לשיתוף פעולה בין חברות הסלולר בהקמת רשת משותפת סלולרית, אך עכשיו מדובר במהלך שנועד להגביר את התחרות ולכן צפוי שהרשות תרצה לסייע במהלך כזה, מכיוון שלא מדובר ברשת משותפת אלא בשימוש משותף באתרים.

יש לציין כי בחבילת התמריצים שמציע האוצר למפעיל החדש, מופיעות הקלות באגרת התדרים, בדמי הרישיון, בחיוב המפעילים הקיימים למכור לו דקות בתחילת דרכו ועוד.