מהפיכה בריאותית בארה"ב: אובמה יציע ביטוח בריאות ממשלתי בהשקעה של טריליון דולר לעידוד התחרות בתחום

התוכנית צפויה לעודד התחרות בקרב קופות החולים הפרטיות בארה"ב ולהוביל אותן לשפר את תנאי הכיסוי לאזרחים ■ הצרכנים יוכלו להשוות ולבחור בין הביטוח הממשלתי, לבין זה של החברות הפרטיות

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, חזר היום (ה') על הודעתו בדבר תוכנית לשיפור מערכת הבריאות האמריקנית, ואת התחומים שהיא מכסה. אובמה אמר כי התוכנית של הממשל תעודד את התחרות בקרב קופות החולים הפרטיות בארה"ב ותעודד אותן לשפר את תנאי הכיסוי לאזרחים, ואת מחירי ביטוחי הבריאות.

ע"פ התוכנית, הממשל האמריקני יציע ביטוחי בריאות לאזרחיו, בסבסוד ממשלתי, בכך יתחרה באלה של המגזר הפרטי, ויחייב את החברות הפרטיות לשפר את תנאיהן ומחיריהן. התוכנית הזו עלתה במסגרת כוונתו של הממשל לבצע שינוי מקיף במערכת הבריאות בארה"ב בשבועות הקרובים.

על תוכניתו של אובמה עלו התנגדויות בקרב מספר נציגים מהמפלגה הרפובלינקית, באומרם כי היא עלולה להוביל לפשיטת רגל של החברות הפרטיות, ולא להשיג את מטרתה - הגברת התחרות בתחום.

תוכנית הממשל תאפשר לצרכנים האמריקנים להשוות בין התנאים של ביטוח הבריאות הממשלתי, לבין זה של החברות הפרטיות, ולבחור את זה שמתאים להם יותר.

מקורות בשוק צופים כי העלות של תוכנית כזו לממשל, תסתכם בכטריליון דולר, ותכביד אף יותר על הגירעון התקציבי של הממשל, שגם ככה התנפח בחודשים האחרונים למימיד ענק, על רקע תוכניות הסיוע הממשלתיות.