ביקושי-יתר בשלב המוסדי של הנפקת האג"ח בדלק ישראל: הגדילה היקף הגיוס הכולל ל-800 מיליון שקל

גייסה בשלב המוסדי 670 מיליון שקל, באמצעות הרחבת הסדרה א' והנפקה של סדרה לא-צמודה בריבית משתנה - במרווח הגבוה ב-3.9% מריבית הגילון

דלק ישראל , חברת הדלק השנייה בגודלה בישראל והנמנית עם קבוצת דלק (85.7%) שבשליטת יצחק תשובה, השלימה את שלב הגיוס מגופים מוסדיים במסגרת מכרז הנפקת אגרות החוב שביצעה. השלב המוסדי התקיים לפני כיומיים (ה'), והוא זכה לביקושי יותר, בעוד החברה ביקשה לגייס בסך הכל 500 מיליון שקל (כולל בשלב המוסדי, שטרם התקיים). מנכ"ל דלק ישראל הוא דוד קמיניץ, מנכ"ל HOT לשעבר, חברת הטלוויזיה בכבלים שקבוצת דלק מהווה בה בעלת המניות השנייה בגודלה.

בעקבות ביקושי היתר הודיעה דלק ישראל כי הגדילה את היקף הגיוס ל-800 מיליון שקל. החברה גייסה הן באמצעות הרחבת סדרה קיימת (א' ) והן באמצעות הנפקה סדרה חדשה. הגיוס ישמש את החברה למחזור חוב שוטף וכן להרחבת הפעילות העסקית בישראל. את ההנפקה הובילו פועלים IBI, מנורה מבטחים חיתום, כלל פיננסים חיתום ורוסאריו חיתום.

סדרה א' נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי-שוק של 961.8 מיליון שקל, גבוה מהערך המתואם נטו של הסדרה. מדובר בסדרה הצמודה למדד המחירים לצרכן. הסדרה נושאת ריבית קבועה של 5.1% לשנה, והיא נסחרת בתשואה לפדיון של 5.26% ברוטו (3.96% נטו). את הגיוס במסגרת סדרה זו השלימה כשהשער מגלם תשואה לפדיון של 5.6%, בהיקף של 420 מיליון שקל. מח"מ הסדרה (משך חיים ממוצע עד החזר ההשקעה מפרעונות קרן וריבית, א"ו) הוא 3.26 שנים נטו.

את היתרה, 230 מיליון שקל, גייסה דלק ישראל באגרות חוב לא צמודות, הנושאות ריבית משתנה במרווח של 3.9% מעל ריבית הגילון במח"מ דומה, אג"ח ממשלתית מאותו סוג שהריבית בה משתנה אחת לשלושה חודשים לפי התשואה לפדיון במק"מ (מלווה קצר-מועד). מדלק ישראל לא נמסרו פרטים נוספים על סדרה זו, לרבות המח"מ והגילון שעל בסיסו מתומחרת הריבית שלה.

לדברי קמיניץ, "העובדה שהגיוס הסתיים בביקושי יתר ובתנאים טובים מאוד, היא הוכחה לכך ששוק ההון מביע אמון באיתנותה וביכולותיה הפיננסיות של החברה, כמו גם באופן ניהולה וביישום האסטרטגיה העסקית שלה".

מניותיה של דלק ישראל נמנות עם מדד ת"א-100 והן נסחרות בבורסה לפי שווי-שוק של 1.54 מיליארד שקל. לחברה התחייבויות שוטפות של 1.97 מיליארד שקל והתחייבויות נוספות בסך 1.09 מיליארד שקל. האגרות מדורגות "A" בידי חברת דירוג האשראי S&P מעלות, ו-"Aa3" בידי מדרוג.

דלק ישראל אגח אדלק ישראל אגח א

[לאתר האג"ח]