הפרקליטות: דודו טופז יואשם בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ובעבירות נוספות

העונש המירבי בגין חבלה בנסיבות מחמירות הוא 14 שנות מאסר ■ הצהרת התובע מתייחסת לתקיפת ניר, מרגלית ובן-ציון - אך לא לתכנון תקיפת רוני חן ■ טופז פונה הלילה לביה"ח בשל כאבים בחזה ■ מעצרו הוארך ב-5 ימים

המשטרה הגישה היום (א') לבית משפט השלום בתל-אביב "הצהרת תובע", שלפיה בתוך 5 ימים יוגש כתב אישום נגד הבדרן דודו טופז ו-3 המעורבים הנוספים בפרשה.

בהצהרה כותב עו"ד רפי לוי מפרקליטות מחוז תל-אביב כי "לאחר עיון בחומר החקירה, אני מאשר כי יש מקום לכאורה להגיש כתב אישום נגד החשודים בגין תיק זה, בעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות, ולבקש את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים".

העונש המירבי הקבוע בחוק בגין עבירה זו לבדה הוא 14 שנות מאסר.

הצהרת התובע מתייחסת לתקיפתם של מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר; המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית; וסוכן השחקנים בועז בן-ציון; ולתכנון תקיפתו של עורך "ישראל היום", עמוס רגב.

לטופז מיוחסת הזמנת התקיפות, ל"מתווך" דניאל זנקו מיוחס התיווך בין טופז לבין תוקפיהם של מרגלית ובן-ציון, ואילו לסלימאן חיאדרה ואיימן זבידאת מיוחסת תקיפתם של מרגלית.

בהצהרת התובע לא מוזכר החשד שטופז ביקש לפגוע בגרושתו, רוני חן, ולפי שעה לא ברור אם חקירת המשטרה תוליד אישום בעניין זה. "באופן ודאי אני יכול להגיד כי לא יהיה אישום כזה", טען היום סניגורו של טופז, עו"ד ציון אמיר. עוד אמר אמיר כי בבוא העת בכוונתו לבקש לערוך בדיקה פסיכיאטרית לטופז.

בתוך כך האריך היום השופט דן מור ב-5 ימים נוספים את מעצרם של הארבעה. טופז לא נכח היום בדיון, לאחר שפונה בלילה לבית-החולים וולפסון בשל כאבים שחש בחזה. הוא עבר סדרה של בדיקות רפואיות, בסופן הושאר להשגחה. מבית-החולים נמסר כי מצבו טוב, וכי הוא יוחזר כנראה מחר לתא המעצר באבו-כביר.

בסוף השבוע הסגיר עצמו אופיר סספורטס, תושב חדרה בן 30, החשוד כי תיווך בין טופז לבין תוקפיו של ניר. חוליית התקיפה השנייה טרם נתפסה, לפי שעה.