שיכון ובינוי נדל"ן מכרה בניין לשימור בחיפה תמורת 8 מיליון שקל

הבניין הממוקם בשדרות הנשיא ושטחו 1,845 מ"ר על פני שלוש קומות ■ עד היום שימש הבניין את הצבא וכעת נמכר ליזם פרטי מחיפה

חברת שיכון ובינוי נדל"ן מכרה בניין לשימור בו החזיקה בכרמל בחיפה, תמורת 8 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

שיכון ובינוי נדל"ן, בניהולו של תמיר דגן, מכרה את הבניין הממוקם בשדרות הנשיא ושטחו 1,845 מ"ר על פני שלוש קומות. עד היום שימש הבניין את הצבא וכעת נמכר ליזם פרטי מחיפה.

הבניין, שכלול ברשימת השימור העירונית, הוקם בשנת 1938 ותוכנן על-ידי האדריכל חיים הארי. הוא נבנה כבית מגורים לאחים כמאל ואחמד אבו זייד, הבעלים של חברה ידועה באותם ימים להעברה ופריקה ימית בנמל חיפה.

הבנייה נעשתה באבן, החומר המסורתי של הבנייה הערבית העירונית, אך בסגנון הבאוהאוס - ובכך ייחודיותו של הבניין.

עם פרוץ מלחמת העולם השנייה הפקיע הצבא הבריטי את הבניין לשימושו, ואילו משפחת אבו זייד המשיכה להתגורר בקומת הקרקע עד שנטשה את העיר במלחמת העצמאות. בהמשך שימש הבניין את צה"ל כחלק ממחנה מרכוס, שבשנים האחרונות עורך המינהל ניסיונות להחכיר שטחים ממנו.

לפני מספר שנים נרכש הבניין ע"י שיכון ובינוי נדל"ן, שתכננה להסב את המקום לדיור יוקרתי. תוכניתה של שיכון ובינוי נדל"ן לא יצאה אל הפועל, ולפני מספר ימים היא מכרה את הבניין.

יצוין שעל הנכס חלה תב"ע לשימושי מגורים. על הבניין חלות זכויות בנייה שנידונו בוועדת השימור העירונית של עיריית חיפה ואושרו. אלה מאפשרות לבנות במקום עד ארבע קומות, בהתאם למגבלות השימור. ועדת השימור היא ועדה ממליצה, ולכן כל בקשה להסבת הבניין למגורים תובא לדיון בוועדה המקומית. *