ממשלת ארה"ב ביקשה מטוויטר להישאר פתוח על מנת לעזור למחאה של העם האיראני

אתר הווידיאו YouTube נשאר הזירה המקוונת העיקרית להצגת קטעי וידיאו של ההפגנות נגד המשטרה באיראן, אף שהוא נחסם ע"י הרשויות במדינה בעקבות הבחירות השנויות במחלוקת

ממשל אובמה ביקש מטוויטר להישאר פתוח על מנת לעזור למחאה של העם האיראני, זאת על אף שנשיא ארה"ב אמר כי אין בכוונתו להתערב בעניינים הפנימיים של איראן.

אתר הווידיאו יו-טיוב נשאר הזירה המקוונת העיקרית להצגת קטעי וידיאו של ההפגנות נגד המשטרה באיראן, אף שהוא נחסם על-ידי הרשויות במדינה בעקבות הבחירות השנויות במחלוקת שבהן ניצח לכאורה מחמוד אחמדינג'אד. קטעי וידיאו קצרים וקופצניים שצולמו תוך כדי תנועה המשיכו לעלות ליו-טיוב לאורך כל היום (ג').

בכמה קטעים נראו שוטרי משטרת המהומות כשהם מכים אנשים, וקטעים אחרים תיעדו את ההרס שנשאר אחרי הפשיטה של כוחות הביטחון על מעונות סטודנטים באוניברסיטת טהרן.

כמה קטעים הראו לכאורה מפגין שנורה למוות במהלך המחאות ההמוניות ברחובות טהרן שלשום. ה"כיסוי החדשותי" הזה של ההפגנות באיראן היה מעורב בפרשנויות מתוצרת בית ובקטעי וידיאו שהראו את הפגנות ההזדהות שנערכו בערים רבות בעולם.

מהומות איראן / צלם: רויטרס

"חירות לעם האיראני; אל תתייאשו", כתב אחד הצופים ביו-טיוב בטוקבקים שמתחת לווידיאו שהופיע באתר שבבעלות גוגל, "הילחמו על החופש". על המסר היה חתום "ידידיכם מניו יורק".

עד שעות הערב אתמול (ג') צפו כ-300 אלף משתמשים בקטעי וידיאו שנשאו את הכיתוב "מהומות ברחובות טהרן אחרי הבחירות" ו"משטרת המהומות נלכדת על-ידי הקהל". "יו-טיוב היה ונשאר פלטפורמה קריטית עבור אזרחים איראנים להעביר את המסר שלהם לעולם, למרות החסימה לכאורה של האתר וההגבלות שהוטלו על הסיקור בכלי התקשורת הרגילים", אמר בתגובה דובר האתר, סקוט רובין.

יו-טיוב ואתר הרשת החברתית פייסבוק דיווחו ששניהם נחסמו באיראן, אחרי שהם הפכו לזירת התארגנות להפגנות של איראנים שמפקפקים בהליך הבחירות שנערך בשבוע שעבר במדינה.

מיו-טיוב נמסר שלמרות מדיניותו הרגילה להוציא קטעי וידיאו בעלי תוכן אלים במיוחד, הוא השאיר את הסרטונים מאיראן בגלל "ערכם התיעודי". "אנחנו מנסים להשאיר כמה שיותר תוכן, מפני שאנחנו חשים שקטעי הווידיאו הללו הם בדיוק מה שיו-טיוב רוצה להיות: פורום גלובלי של חופש ביטוי", אמר רובין.