גליה מאור מצטרפת לעידן הווב 2.0: תפתח בלוג באתר בנק לאומי

במסגרת יוזמת "לאומי דיגיטל" - בכירי הבנק יתפעלו בלוגים, והלקוחות יעודכנו באמצעות טוויטר

האינטראקטיביות עם הלקוחות ועם עובדים באמצעות אתרי האינטרנט של חברות מסחריות עברה בשנים האחרונות מהפכה, גם אם מדובר במהפכה תפיסתית ולא בהכרח טכנולוגית. בישראל, קשה למצוא את הארגונים שמיישמים את האינטראקטיביות הזאת - אולי בגלל המנטליות העסקית ואולי בגלל שבישראל לוקח זמן לאמץ טרנדים ארגוניים. אבל מתברר שיש הפתעות: גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי , עומדת להפוך לבכירה הראשונה בעולם העסקי שתתפעל בלוג, וודאי שהמנכ"לית הראשונה של חברה ציבורית בישראל.

דיאלוג עם הבנק

האופן שבו עתידה מאור להתחיל את קריירת הבלוגינג שלה יהיה באמצעות יוזמת "לאומי דיגיטל" שהשיק הבנק לאחרונה. במסגרת היוזמה, יוצגו באתר הבנק תכנים אינטראקטיביים כולל יצירת בלוגים על-ידי אנשי הבנק ולקוחות, וכן שימוש אינטנסיבי בכלים כגון טוויטר ושיחות וידיאו.

כרגע מורצים השירותים במסגרת פיילוט פנימי בבנק ועתידים להיפתח לציבור במהלך הקיץ.

"הרעיון הוא של קיום דיאלוג עם בכירי הבנק", אומר ל"גלובס" אייל בירן, ראש אגף בנקאות ישירה בבנק ומי שהוביל את פרויקט "לאומי דיגיטל" לצד אגף המחשוב, בראשותו של איציק מלאך, סמנכ"ל בכיר בבנק וראש מערך התפעול והמנהלה.

לצידה של מאור, צפויים להשתתף בכתיבת בלוגים גם תמר יסעור, ראש מערך השיווק בבנק וכן בירן עצמו.

הבלוגים של בנק לאומי נבנו על ידי חברת Refresh של אדם שוב.

מסרים מהמנכ"ל

מנכ"ל של ארגון גדול שכותב בלוג אינו דבר טריוויאלי. המקרה המוכר הוא של ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל חברת המחשוב סאן. בארה"ב הנושא עלה לדיון כאשר מנכ"לים העבירו - במודע או שלא במודע - מסרים בבלוגים האישיים שלא מצאו חן בעיני רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC), שהוציאה באוגוסט שעבר מסמך מפורט עם כללים מנחים לבכירים בחברות ציבוריות שבוחרים לחלוק ברשת את תחושותיהם באמצעות בלוג אישי.

כותבת בעצמה, לפחות בהתחלה

בירן טוען כי מאור "עומדת לכתוב את הבלוג בעצמה", למרות שעל-פי הניסיון של מנהלים שכותבים בלוג בחברות גדולות בחו"ל, לא בטוח שלאורך זמן מאור תהיה זו שתעדכן את התוכן, אלא מישהו מטעמה.

לדברי בירן, לפחות בהתחלה, מאור "תכתוב את הבלוג בתדירות של אחת לשבוע וחצי או שבועיים", אם כי לדבריו התדירות שבה יכתבו חברי ההנהלה בכירים תהיה נמוכה מזו של צוות הבלוגרים הקבוע, שאותו הכין הבנק למשימה.

מעניין לראות את כיצד רשות ניירות ערך בישראל תתמודד עם גל בכירי המשק שעשוי לבוא בעקבותיה. "חשבנו על זה הרבה", אומר בירן, "והנהלת הבנק החליטה שהיא מאשרת. נלמד תוך כדי תנועה לאן נפתח את זה ומה הציבור מבקש. אנחנו לא חוששים משקיפות".

לצד כתיבת הבלוגים צפוי הבנק לעדכן את הלקוחות על אירועים רלבנטיים באמצעות טוויטר.