סין מאשימה את גוגל בהפצת פורנוגרפיה באינטרנט

הממשל הסיני חסם את גוגל בפני הגולשים בסין ■ שר החוץ של סין: "מצאנו שהגירסה האנגלית של גוגל מפיצה המון פורנוגרפיה, זימה ותכנים וולגרים - וזו הפרה בוטה של החוקים והרגולציה בסין"

ימים ספורים לאחר שממשלת סין הורתה לגוגל למנוע ממשתמשיה בשפה הסינית את האפשרות לגלוש לאתרי אינטרנט זרים, מאשימה היום סין את גוגל בהפצת פורנוגרפיה באינטרנט.

"מצאנו שהגירסה האנגלית של גוגל מפיצה המון פורנוגרפיה, זימה ותכנים וולגרים, וזו הפרה בוטה של החוקים והרגולציה בסין", אמר שר החוץ הסיני, קין ג'אנג. לדבריו, הרשויות בסין זימנו את נציגי גוגל ודחקו בהם להסיר את התכנים לאלתר.

הנושא עלה לכותרות לאחר שבפני גולשים סינים נחסמה הגישה לאתר גוגל, והאצבע המאשימה הופנתה לממשל. קין סירב לומר אם הממשל הסיני הוא זה שחסם את הגישה, והסתפק בהבעת תקווה שהמחלקות בין סין וגוגל "תיפתר במהרה".

גוגל, מבחינתה, הודיעה כי היא בודקת מי חסם את האתר בפני הגולשים הסינים. נציין כי בפני הסינים חסומות גם האפשרויות להשתמש באתר הסיני של גוגל (google.cn) וכן בשירותי האי-מייל של החברה (Gmail).

סין מנטרת אחר הגולשים הסינים באמצעות "המשרד לתעשייה ולמידע טכנולוגי". מדובר במשימה לא פשוטה, שכן יותר מ-298 מיליון סינים גולשים באינטרנט, ומדובר למעשה במדינה בעלת מספר הגולשים הגדול בעולם. בשנה האחרונה איתרו הרשויות בסין יותר מ-1,900 אתרי פורנוגרפיה מקומיים - וסגרו אותם.

מלבד הפיקוח ההדוק של המשטר הקומוניסטי על התכנים, ישנה מרוויחה אחת ברורה מהמאבק של סין מול גוגל. מדובר בחברת ביידו , המפעילה את מנוע החיפוש הפופולארי בסין. גוגל חולשת על נתח של כ-30% משוק החיפוש המקוון בסין, כך שביידו היא בהחלט יריב ראוי ועקשן.