מגדל תוקעת עוד יתד בענף הנדל"ן - רכשה 4% מבריטיש ישראל

השקיעה 50 מיליון שקל בחברת הנדל"ן ■ קנתה את המניות בבורסה בשער הגוזר לבריטיש ישראל שווי-שוק של 1.25 מיליארד שקל ■ בריטיש ישראל גייסה 150 מיליון שקל באג"ח

חברת הביטוח מגדל ממשיכה לבצר את אחזקותיה בענף הנדל"ן, וביום חמישי האחרון השקיעה 50 מיליון שקל בבריטיש ישראל , חברת הנדל"ן המניב שבניהולו של עמיר בירם. ההשקעה תקנה למגדל אחזקה של 4% מהמניות, פחות מהמינימום המזערי על מנת להיחשב בעל עניין.

מגדל רכשה את המניות של חברת הנדל"ן שבשליטת ליאו נואי ממשקיעים במהלך המסחר הרגיל בבורסה בתל-אביב מכספי פוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים. העסקה גוזרת לבריטיש ישראל שווי-שוק של 1.25 מיליארד שקל - גבוה ב-2% מהשווי הנוכחי בבורסה בתל-אביב. המכירה בוצעה לפי שער ממוצע של 8.33 שקלים למניה - הנמצא בין טווח המסחר במניה ביום חמישי. יצוין, כי ביום חמישי נסחרה המניה במחזור כספי של 50.66 מיליון שקל - פי 19.7 מהתמורה הכספית הממוצעת בשלושת החודשים האחרונים.

בריטיש ישראל עוסקת בניהול והשכרת קניונים, מרכזים מסחריים ("בילו סנטר", למשל),מבני תעשיה, ובניני משרדים. כחברה העוסקת בנדל"ן מניב, היא מספקת הכנסה קבועה למוצרי החיסכון לטווח ארוך אותם מנהלת מגדל, כדוגמת פוליסות ביטוח החיים. בכך, הדבר תואם את האסטרטגיה של מגדל להשקעה בתחום הנדל"ן המניב. כך למשל, בסוף 2008 רכשה מגדל את הנכסים המניבים של דלק נדל"ן נכסים מניבים בשווי 237 מיליון שקל - תמורת קיזוז הלוואות, תשלום במזומן של 55 מיליון שקל, מכירת חלקה (20%) בחברה הבת של דלק נדל"ן.

ביקושי יתר לגיוס האג"ח

בתוך כך, השלימה החברה את המכרז להנפקת אגרות חוב שקיימה בסוף השבוע שעבר, במסגרתו גייסה 150 מיליון שקל, בהתאם לצפי. את ההנפקה הובילו אקסלנס חיתום, כלל פיננסים חיתום, לאומי פרטנרס חיתום ומנורה מבטחים חיתום.

במסגרת ההנפקה הציעה החברה 2 סדרות חדשות של איגרות חוב, בעלות מח"מ (משך חיים ממוצע עד החזר השקעה במלואה, הן מפרעונות קרן והן מפרעונות ריבית, א"ו) של כ- 3.4 שנים, המדורגות על-ידי חברת דירוג האשראי S&P מעלות בדירוג "A" בתחזית שלילית. בשני המקרים יפרעו הסדרות בשני תשלומי קרן ב-2012 וב-2013.

בריטיש, שלאחרונה איש העסקים היהודי-בריטי פויו זבלודוביץ' נכנס להשקעה בחברה באמצעות יציקת טרמס נדל"ן שבבעלותו לתוכה, ביקשה לגייס בתחילה 100 מיליון שקל בלבד, 80% מסכום זה מגופים מוסדיים. לאור הביקושים בשלב המוסדי של המכרז (למעלה מ-270 מיליון שקל), הדויעה כבר בשבוע שעבר כי תגדיל את היקף ההנפקה ל-150 מיליון שקל, 30 מיליון שקל מתוכם מהציבור.

ההנפקה בוצעה לפי הפירוט הבא:

סדרה ב' - סדרה צמודה למדד המחירים לצרכן בריבית קבועה של 5.25% לשנה, לפדיון ב-2013.

סדרה ז' - סדרה להמרה (בתוספת של 11 שקל למניה) שאינה צמודה ונושאת ריבית קבועה של 7% לשנה. ההמרה ניתנת עד סוף חיי האיגרת (2013), באופן יחסי להחזרי הקרן במהלך התקופה.