משרד הביטחון ביקש מפרס לא לפעול לטובת סולתם בקזחסטן

זאת, מאחר ובמשרד השתכנעו כי סולתם אכן סיפקה ציוד לא תקין, וסבורים כי התייצבות לטובתה עלולה לפגוע בשאר התעשיות הביטחוניות הישראליות

משרד הביטחון ביקש מהנשיא שמעון פרס ומהשרים הנלווים אליו לביקור בקזחסטן מחר (ב') שלא לפעול מול מקביליהם הקזחים לטובת חברת סולתם, אשר מואשמת באספקת ציוד צבאי לא תקין למדינה. זאת, מאחר ובמשרד השתכנעו כי סולתם אכן סיפקה ציוד לא תקין, וסבורים כי התייצבות לטובתה עלולה לפגוע בשאר התעשיות הביטחוניות הישראליות.

בחברות אחרות הפעילות בקזחסטן, כגון תע"ש (שלאחרונה ביצעה ניסוי מוצלח ברקטות ארטילריות שמכרה לקזחסטן), חשים כי גם כך גרמה להם פרשת סולתם נזק גדול מעצם היותן ישראליות.

רבים מראשי התעשיות הביטחוניות נלווים כעת לביקור נשיא המדינה באזור. לאור מתיחות רבה שהתגלעה בין חלק מהחברות, החליט לאחרונה מנכ"ל משרד הביטחון, פנחס בוכריס, להקים ועדה מיוחדת שתדון בתופעת ההשמצות ההדדיות בין התעשיות הביטחוניות הישראליות בעולם. הוועדה מוקמת, בין היתר, בעקבות תגובות שליליות שהגיעו למשרד הביטחון ממדינות הרוכשות את התוצרת הישראלית.

"הוועדה תקבע כללי משחק בין התעשיות על מנת שלא תהיה יותר התפרעות חסרת רסן, כפי שישנה היום", אמרו גורמים המקורבים לנושא. "המצב הנוכחי מאוד לא טוב וגורם נזק גדול לייצוא הביטחוני הישראלי".