שטאנג זכתה במכרז של נתיבי איילון, והמניה קפצה בכ-35%

זינקה במהלך המסחר אף ב-60% *תבצע עבודות דחיקה של קו ביוב בשותפות עם חברת Zublin מגרמניה בהיקף של 261 מיליון שקל *רשמה ברבעון הראשון הפסד של כ-5 מ' ש', ונאלצה לנקוט תוכנית הבראה

חברת שטאנג בנייה והנדסה שבשליטת האחים שמואל ואורי שטאנג, זכתה במכרז של חברת נתיבי איילון בהיקף של 261 מיליון שקל, ומנייתה זינקה היום בכ-60% במהלך המסחר בת"א, וננעלה לבסוף בעלייה של כ-35%. בכך משלימה מניית החברה, שנסחרה הבוקר לפי שווי של 11 מיליון שקל בלבד, טיפוס של 91% מתחילת השנה.

שטאנג נבחרה לביצוע עבודות הדחיקה של קו ביוב בנתיבי איילון בשותפות עם חברת Zublin מגרמניה, המחזיקה ב-60% מהזכויות לפרויקט. הפרויקט כולל הנחת קווי צינורות באורך של 8 ק"מ, וצפוי להימשך שלוש שנים, כשההכנסה בגינו תיפרס בהתאם לאבני הדרך שנקבעו במכרז. בשיטת הדחיקה (Pipe Jacking) יורדים בפיר למעבה האדמה, ומפעילים מערכת הידראולית הדוחקת את הצינורות פנימה, כך שהחיים מעל פני האדמה ממשיכים כסדרם.

שטאנג עוסקת בביצוע עבודות קבלניות בתחומי ההנדסה האזרחית, ובמיוחד בתחומים ייחודיים ומורכבים הדורשים חבירה לחברות זרות שברשותן ידע ומומחיות לביצוע עבודות שכאלה. כן, היא עוסקת בתכנון, הקמה והפעלה של מכונים לטיהור שפכים.

ברבעון הראשון של השנה ביצעה החברה שישה פרויקטים שונים בתחום של תשתיות ועוד שלושה מסוג BOT (בו בונים פרויקט תשתית בחינם עבור המדינה ובתמורה נהנים מהכנסותיו לתקופה מסוימת. בהמשך עוברת הבעלות למדינה). בין הפרויקטים הבולטים ניתן למנות את שדרוג המכון לטיהור שפכים בהרצליה, ביצוע עבודות תשתית ופיתוח בשדרות ירושלים ביפו ועבודות להקמת מכון לטיהור שפכים חדש ביבנה.

מחפשת משקיעים ומימושים

את הרבעון היא סיימה עם הכנסות של 21 מיליון שקל והפסד של כ-5 מיליון שקל, שאילץ את החברה לאמץ תוכנית הבראה. זו כוללת בין השאר פיטורי עובדים וקיצוץ בהוצאות הנהלה וכלליות, לרבות הפחתה מתוכננת בשכר המנהלים המשותפים, האחים שטאנג. החברה מעסיקה פחות מ-20 עובדים, כשהיתר הם עובדי חברות כוח אדם.

צבר ההזמנות של החברה בתחום הפיתוח והתשתיות עמד לפני הזכייה במכרז על 39 מיליון שקל בלבד, ובתחום הפעלת מכוני טיהור שפכים מסתכם הצבר ב-81 מיליון שקל.

בחודש שעבר דיווחה שטאנג על מו"מ מתמשך להכנסת משקיעים חדשים לחברה, ובמקביל היא מתכננת לממש את חלקה בעסקאות משותפות שונות, ולמכור קרקע ומלאי דירות באילת. *