"המקרה של אסים הוא דוגמא באיזה מצב חברה צריכה להגיע להסדר"

כצפוי מחזיקי האג"ח אישרו דחייה של 20% מהתשלום ■ ההנהלה בראשות עדי קייזמן, והמשקיעים ינסו להגיע עד חודש אוגוסט להסדר חוב

תוצאות אסיפת האג"ח האחרונה של אסים , הנמצאת בשליטת איי.די.או של עדי קייזמן התקבלו היום. המשקיעים החליטו ברוב מוחלט לדחות 20% מהתשלום האחרון ולהמשיך לקיים מגעים במטרה להגיע להסדר חוב. "הייתה פריצת דרך משמעותית ואני מאמין שאנו נמצאים בישורת הסופית. כעת נצטרך רק לנסח מספר סעיפים שיתנו ביטוי לשני הצדדים. מצד אחד למחזיקי האג"ח ומצד שני גם ישאיר חופש פעולה נדרש לקיום פעולה שוטפת של החברה", אמר קייזמן ל"גלובס".

שתי החלטות עברו ברוב של 100%: הראשונה לאשר דחיית תשלום 20% מתשלום הקרן הראשון ל-31.08 והשניה שתשלום של 80% מהקרן בגובה של 12.3 מיליון שקל ישולם באופן מיידי. החלטה שלישית עברה ברוב של 89% - לאשר מינוי עורך דין מטעם מחזיקי האג"ח לשם גיבוש הסדר חדש בתוך 60 יום. עורך הדין יבחר עד ליום ראשון ה-05.07.

קייזמן: "היה תהליך למידה של שני הצדדים שבמהלכו פיתחנו מערכת יחסים טובה עם המוסדיים, כולל אילו שהתנגדו בעבר והצביעו בעד ההסכם. המקרה של אסים הוא דוגמא באיזה מצב חברה צריכה להגיע להסדר כשהיא צריכה קצת חמצן ולא לחכות שיש חבל על הצוואר, חברות צריכות להציע הסדר כשהן יכולות להציע אלטרנטיבה.

עיקרי ההסדר כוללים דחיית 20% מתשלום הקרן שהיה אמור להיות משולם במאי 2009 ובמאי 2010, ופריסתם על פני חמישה תשלומים עד לשנת 2015. המשקיעים יפוצו בהגדלת שיעור הריבית מ-7.5% ל-8.95%, כשהחברה תשלם את הריבית השוטפת כסדרה.

הסדר החוב הוצע על רקע חשיפתה הגבוה של אסים למזרח אירופה. חברת הנדל"ן סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 25.5 מיליון שקל, ותזרים מזומנים שלילי של 3 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות השוטפות של החברה הוא 26 מיליון שקל, וההתחייבויות לזמן ארוך מסתכמות ב-98 מיליון שקל.