אירופה פתחה את הרבעון השלישי ברגל ימין: הדקס עלה ב-2%

המכירות הקמעונאיות בגרמניה עלו במאי במפתיע זה החודש השלישי ברציפות ב-0.4% ■ מדד מנהלי הרכש של בריטניה עלה ל-47 נקודות ביוני מ-45.4 נקודות ביוני

המדדים המובילים באירופה ננעלו בעליות ופתחו למעשה את הרבעון השלישי של השנה ברגל ימין. מניות הבנקים, שקיבלו המלצה של "תשואת יתר" מקרדיט סוויס, הובילו את העליות, וכך גם מניות חברות המתכות. מדד ה-Dow Jones Stoxx 600 האירופי עלה היום ב-1.76%.

"אנו מצפים להמשך הראלי במניות במחצית השנייה של 2009", אומרים בבית ההשקעות Charles Stanley. "המניות טרם תמחרו לחלוטין את ההתאוששות הכלכלית".

גם נתוני מאקרו חיוביים תרמו לעליות: המכירות הקמעונאיות בגרמניה עלו במפתיע במאי, זה החודש השלישי ברציפות - עדות לכך שאינפלציה נמוכה מעודדת את הצריכה על אף העלייה הנמשכת בשיעור האבטלה של הכלכלה החזקה ביותר בגוש האירו.

נציין כי שיעור האבטלה בגרמניה עלה ל-8.3% ביוני, הגבוה ביותר מזה 16 חודשים, ולפי תחזית קרן המטבע הבינלאומית צפוי להגיע ל-10% בערך עד סוף 2010.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "תחזית המיתון המעמיק ואיום הדפלציה ההופך לממשי יותר ויותר, תומכים בציפיות לקיצוץ שיעור הריבית על ידי המרכזי של אירופה (ECB) מחר (ה'), בעוד שמדד החלפי הריבית מצביע על סיכוי של 59.9% להפחתה של 0.25%".

מדד פוטסי של לונדון נסחר היום בעליות לאור שיפור קל בפעילות של המגזר התעשייתי של בריטניה.

מדד פוטסי 100 ■ מדד קאק 40 ■ מדד דאקס

זירת המאקרו

המכירות הקמעונאיות בגרמניה עלו במאי במפתיע זה החודש השלישי ברציפות ב-0.4%. במונחים שנתיים המכירות הקמעונאיות ירדו ב-2.9%.

מדד מנהלי הרכש (PMI) של בריטניה עלה ל-47 נקודות ביוני מ-45.4 נקודות ביוני - התוצאה הגבוהה ביותר מאז מאי 2008 ומעל תחזית האנליסטים בסקר של "רויטרס" לתוצאה של 46.5 נקודות.

מניות בכותרות

K+S הגרמנית ריכזה עניין לאחר שהיפנים חתמו על חוזה לייבוא אשלג במחיר 700 דולר לטון. החוזה נחתם עם תאגיד ייצוא האשלג בקנדה, קנפוטקס, במחיר הנמוך ב-200 דולר לטון מהחוזה אשתקד. התאגיד מאגד בתוכו את יצרניות הדשנים הקנדיות, ובכללן הענקית פוטאש - בעלת המניות השנייה בגודלה בכימיקלים לישראל (11.4% בשרשור), ויצרנית האשלג הגדולה בעולם.

מרקס אנד ספנסר דיווחה על ירידה של 1.4% בהכנסות של חנויות שברשותה והפתוחות פחות משנה במשך 13 השבועות שקדמו ל-27 ליוני. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו ירידה חדה יותר של 2.5%.

מניות הכרייה והאנרגיה BHP ביליטון , ריו טינטו , בריטיש פטרוליום ורויאל דאטש של בלטו על רקע עליית מחיר הנפט, אשר ממשיך לרחף מעל 71 דולר לחבית.

מניות הבנקים Barclays Plc Royal Bank of Scotland HSBC ריכזו עניין לאחר שקרדיט סוויס עדכן העלה את המלצתו למגזר הבנקים האירופאי ל"תשואת יתר".

ישראליות באירופה

המשקיע הבריטי יהודי פויו זבלודוביץ' רכש 7.6% ממניות דורי מדיה בהשקעה של 1.82 מיליון ליש"ט (3 מיליארד דולר). מפיקת הטלונובולות דורי מדיה הודיעה אתמול (ג') כי הצליחה לגייס 1.82 מיליארד ליש"ט באמצעות הנפקה פרטית של כ-1.82 מיליון מניות לטובתה של קרן זבלודוביץ', חברה בת של קבוצת טמרס, שבשליטת של פוי זבלודוביץ' במחיר של 100 פני למניה - פרמיום של 77% על מחיר הנעילה של המניה ב-29.6 שעמד על 56.5 פני למניה.

פלייטק דיווחה לבורסה של לונדון כי נכון להיום החברה הנפיקה 239 מיליון ו-869 מיליון מניות.

אטליס דיווחה לבורסה של לונדון כי בשנת 2008 הפסדיה הסתכמו ב-41,760 ליש"ט לעומת הפסד של 407,069 ליש"ט ב-2007.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה היום (ד') לאלי רייפמן להעביר לאלתר את מניותיו (כ-28%) בחברת אמבלייז , שערכה נאמד בכ-30 מיליון דולר, לידיו של עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד על נכסיו של רייפמן.