אנזימוטק הקימה מפעל במגדל העמק בהשקעה של 100 מיליון שקל

עשור מאז הקמתה כחברת חממה, אנזימוטק, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מרכיבים פעילים, המבוססים על שילוב או שינוי רכיבים תזונתיים, כבר מתעתדת להעסיק יותר מ-100 עובדים בצפון הארץ

חברת הביוטק אנזימוטק, העוסקת בייצור ופיתוח חומרים לתזונה קלינית, הקימה מפעל חדש במגדל העמק, באזור התעשייה "שגיא 2000", בהשקעה של 100 מיליון שקל. המפעל נועד לספק עבודה ליותר מ-100 איש (פועלי ייצור, מהנדסים ואנשי מחקר), והוא ייפתח השבוע במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס.

אנזימוטק, הנמצאת בשליטת גלעם, קבוצת האחים עופר, קרן מילניום וקבוצת ארנסיה, החלה את דרכה לפני עשור כסטארט-אפ בחממת ניות בנצרת עלית עם שלושה עובדים וכיום מעסיקה עשרות. החברה הייתה אחת מהחברות המבטיחות של "גלובס" ל-2007-2008.

האיש שעומד מאחורי סיפור ההצלחה הוא ד"ר סובחי באשיר, כימאי שהשלים תואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית בירושלים ודוקטורט במכון הטכנולוגי בציריך. באשיר הוביל את הסטארט-אפ בהצלחה, עד שרצה לפתח את המיזם הבא שלו, טראנס ביודיזל. הוא מכר את מניותיו לאחים עופר כדי שיהיה לו סכום נזיל להשקיע בבייבי החדש, העוסק בייצור נקי ויעיל של ביודיזל מאנזימים.

המתחם החדש של אנזימוטק בנוי על שטח של 10 דונם וכולל מפעל ייצור, מעבדות ומבני משרדים. בנוסף, לחברה מתקני ייצור בשבדיה ובהודו. המפעל בישראל יהווה את מרכז הפיתוח והייצור של החברה.

החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מרכיבים פעילים, המבוססים על שילוב או שינוי רכיבים תזונתיים, באופן שמשפר את הפעילות הביולוגית שלהם. בין המוצרים שפיתחה ושמיועדים לייצור במפעל החדש - מוצרים המיועדים לטיפול בילדים עם הפרעות קשב ומוצר לבעיות זיכרון במבוגרים.

החברה, המנוהלת על-ידי ד"ר אריאל כץ (לשעבר מנהל בכיר בתרכובות ברום), מוכרת את מוצריה בכ-50 מדינות בצפון אמריקה, אירופה והמזרח הרחוק, באמצעות חברות בינלאומיות מתחום המזון והתרופות, כגון GNC, סולגאר, נסטלה וטבע. האחרונה גם משווקת את מוצריה בישראל.

אנזימוטק / צלם: וידאו בני