ה-iPhone החדש נפרץ: ניתן להתקין בו תוכנות שאפל לא אישרה

הפריצה מאפשרת להתקין תוכנה שפותחת את המכשיר לשימוש ברשתות GSM שאפל לא מוכרת בהן את ה-iPhone שלה ■ בנוסף, התגלתה פירצה המאפשרת לפרוץ למכשיר באמצעות הודעת SMS

קצת פחות מחודשיים לפני השקתו של ה-iPhone 3GS בישראל ופחות מחודש לאחר השקתו בעולם, הטלפון האחרון של אפל נפרץ. הפריצה נעשתה על-ידי פורץ בשם GeoHot, שהיה אחראי בעבר גם לקבוצה שפרצה את ה-iPhone הראשון.

הפריצה החדשה מאפשרת לבעלי המכשיר להתקין עליו תוכנות שאפל לא אישרה וגם להתקין תוכנה שפותחת את המכשיר לשימוש ברשתות GSM שאפל לא מוכרת בהן את האייפון שלה.

בעיה נוספת שאפל צריכה להתמודד איתה,היא פירצת אבטחה שגילה צ'רלי מילר, חוקר אבטחה בחברת תוכנה. הפירצה מאפשרת להשתלט על ה-iPhone באמצעות הודעת SMS, כך שניתן יהיה לעקוב אחר הטלפון דרך ה-GPS המותקן בו ולהאזין לבעל הטלפון באמצעות הפעלה מרחוק שלו, גם כשבעל המכשיר אינו משוחח במכשיר.

מילר עידכן את אפל בבעיה והבטיח לא לחשוף כרגע את הפרטים המלאים לגביה. החברה צפויה להוציא בקרוב עדכון למערכת ההפעלה הסלולרית שלה, שאמורה לפתור את הבעיה הזו. לכן, המשתמשים הישראלים שיוכלו לרכוש את המכשיר באופן רשמי בישראל רק עוד כחודשיים לא אמורים לחשוש מבעיה זו.

סובלים מחום גבוה

מלבד הצרות האלה, ידיעות ברשת חשפו כי ה-iPhone החדש וגם הדגם הקודם שלו סובלים מבעיית חום גבוה. שימוש במכשירי באזורים בהם הטמפרטורה עולה על 35 מעלות יכול לגרום לטלפון לעבוד בצורה איטית ולצרוך אנרגיה רבה יותר מהבטרייה.

כמו כן, אפל ממליצה לא להשאיר את הטלפון ברכב כאשר הטמפרטורה עולה בו על 45 מעלות.

אפל, כדרכה, הודיעה על התקלה בתוך אחד המסמכים הטכניים של המכשיר באתר החברה. כנראה שמרכזי השירות של פרטנר ופלאפון באילת צריכים להתכונן ללקוחות לא מרוצים שיגיעו אליהם בסוף הקיץ.

הלהיט האחרון בקרב גנבי ניו-יורק: ה-iPhone

ה-iPhone של אפל ומתחריו בקטגוריית הטלפונים הסלולריים החכמים מתבררים כלהיט לא רק בקרב הצרכנים אלא גם בקרב השודדים והגנבים בעיר ניו-יורק. נתוני המשטרה המקומית מצביעים אמנם על ירידה בפשיעה הזעירה בעיר (גניבות, מקרי כייסות ודומיהם), אך במקביל גם על עלייה במקרי השוד והגניבות של מכשירים סלולריים משוכללים.

"רבים ממקרי הגניבה בעיר קשורים לרצון להשיג מוצרים נחשקים דוגמת iPhone ו-iPod", אמר דובר משטרת ניו-יורק.

כדי להילחם בתופעה מגייסות יצרניות המכשירים את הטכנולוגיה לשירותם. אפל, למשל, מציעה להורדה אפליקציה בשם Find My iPhone, המאפשרת לבעלי המכשיר הגנוב לאתר את מיקומו ולמחוק ממרחק מידע יקר ערך השמור עליו.

החברה ההודית Maverick Mobile Solutions פיתחה אזעקת חירום מיוחדת למכשירים סלולריים חכמים, אותה ניתן להפעיל מרחוק במקרה של גניבת המכשיר.

בניגוד לגאדג'טים אחרים הפופולריים בקרב הגנבים בניו-יורק, גניבות של מכשירים סלולריים חכמים מעלה דאגה נוספת, מפני שהם מאחסנים מידע אישי רב.