40 מנכ"לים בוחרים: מי הכי מקושר במשק

נעם סמל, מנכ"ל תיאטרון הקאמרי

הכי מקושרים: משה אדרי, ליאורה עופר, איה עזריאלנט.

איך בונים קשרים: "זו עבודה שנמשכת 24 שעות ביממה. אדם כמוני מסתובב בכל מיני אירועים, קבלות פנים של שגרירויות, הצגות בכורה, פסטיבלים, בכל מקום שבו אני נמצא מיד מדברים על הקמארי. בסוף זה גם עניין של כימיה, אתה יורה 100 יריות כדי לפגוע פעם אחת".

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום

הכי מקושר: רוני מאנה.

למה דווקא הוא: "האיש מחובר, מחבר ומתחבר בכל רמ"ח אבריו לאנשי עסקים ולפוליטיקאים".

בני פדני, מנכ"ל ובעלי פדני תכשיטים

הכי מקושר: פרופ' יצחק סוארי.

איך בונים קשרים: "טלפונים, הזמנות לאירועים, טפטוף קל ולא טיפול אינטנסיבי, מעין שמירת הקשר ליום פקודה. מה שכן, זה חייב להיות דו צדדי - אתה חייב להיענות לבקשות, לתת מזמנך ומהידע שלך. אחרת תירשם כפחדן, אינטרסנט, לא חבר".

עו"ד תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי

הכי מקושר: ערן רולס.

איך מגיעים לפוזיציה כזו: "מתוך ההבנה שהקשר האישי הוא הכוח הכי חזק והכי מניע בעולם העסקי. רולס הוא איש חם מאוד, הכול נעשה אצלו בגובה העיניים ובצורה חברית אמיתית".

אביב בושינסקי, איש עסקים

הכי מקושר: יוסי ורדי.

למה דווקא הוא: "בגלל הטרק רקורד שלו במרחב העסקי. במידה מסוימת הוא הפך להיות ה'רנטגן' של אנשי עסקים אחרים, עולים אליו לרגל כיוון שלהמלצה שלו יש משקל גדול".

הבעייתיות: "לעתים קרובות נטוורקינג הופך לחשוב יותר מהמהות. ההתחככות, ההשתתפות בגאלות ובמשתים הנכונים היא זו שיוצרת עסקים, ואם אתה לא נמצא במיליה הנכון אתה בעמדת נחיתות. יש יזמים עם מוצרים יפים שלא יכולים להגיע לבעלי המאה, כי אין להם את כרטיס הכניסה".

יגאל שמיר, שותף בגליקמן, נטלר, סמסונוב

הכי מקושר: "ערן רולס. אני רואה בו חבר אישי, אבל מניח שעוד 2,000 אנשי עסקים בארץ רואים בו כזה".

איך מגיעים לפוזיציה כזו: "זו תכונה מולדת, במקור זה נובע מאהבת אדם. האיש מתעניין באמת באנשים, וגם כשהוא עורך אירועי מינגלינג, אתה יודע שזה לא חיצוני ולא ממקום ציני, אלא מאהבה אמיתית לאנשים".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון

הכי מקושר בענף שלי: עו"ד אורי סלונים.

איך בונים קשרים: "זה נכון שאפשר לבסס קשרים על ידי מקצועיות שיווקית, אבל הרבה יותר קל כאשר יש גם כישורים - זה שילוב שקשה לעמוד בפניו".

ראובן שיף, נשיא לשכת רואי החשבון בישראל

הכי מקושרים: רם כספי, פרופ' יצחק סוארי, יעקב פרי, אבי ברגר, גד סומך.

בניית נטוורקינג: "אם הוזמנת לאירוע, תבוא ותכבד. אם אדם התמנה או קודם לתפקיד - לפרגן. בזה אני נוהג להשקיע בכל ההיכרויות שלי. חשוב גם לשמור על דיסקרטיות ומידור".

אלי אללוף, מנכ"ל קרן רש"י

הכי מקושרים: יוסי צ'חנובר, אבי נאור.

יתרונות הנטוורקינג: "אני עצמי הגעתי לקרן הודות לקשרים עם הנשיא שלה, שהובילו למפגש עם התורם ומייסד הקרן. מילדות היעד שלי היה להשתלב בתחומים של רווחה וחינוך, וכל הקשרים שקשרתי היו בכיוון הזה. אדם לא יכול לחכות בבית שימצאו אותו".

עו"ד יהודה רווה, משרד רווה ושות'

הכי מקושר: עו"ד יגאל ארנון.

למה דווקא הוא: "ללא ספק, זהו עניין של פרופיל אישיות. מעבר להיותו איש מקצוע, אנשים פשוט אוהבים אותו".

עורכי דין ונטוורקינג: "בתחום המשפטי אתה מתפרנס קודם כל מהכישורים שלך. קשרים באים רק במקום השני. קריירה של משפטן, המבוססת על קשרים אישיים בלבד, לעולם לא תהיה בת קיימא".

אלדד תמיר, מנכ"ל ומייסד תמיר פישמן

הכי מקושרים: נוחי דנקנר, גליה מאור, יעקב נאמן, יצחק תשובה, אבי פישר.

איך בונים קשרים: "משלבים חוויה עסקית חיובית קודמת יחד עם שמירה על קשר אישי. הדרך הטובה היא לפגוש הרבה אנשים ולהתמיד בשמירת הקשר. להגיד 'שלום' באלפי קוקטיילים להמון אנשים אינו נטוורקינג אמיתי ואין בו כל ערך (לעתים זה אפילו פועל הפוך)".

נירה שניידרמן, מנכ"לית באומן בוטיק

האיש הכי מקושר במשק: "דב וייסגלס.

למה דווקא הוא: "מהות הקשרים במשק לא מסתכמת במנכ"ל עם ספר טלפונים עב כרס. קשרים נמדדים*ביכולת להניע תהליכים אמיתיים, למשוך בחוטים - ולא ממקום של חולשה, אלא ממקום של כוח. וייסגלס נתפש בעיניי כמי שזקוקים לו - והוא אינו זקוק לדבר מאיש; כמי שמצוי במרכזם של כמה וכמה מעגלים חברתיים, במשק, בחברה ובפוליטיקה. כוחו מצוי בעצמאותו, באי תלותו,*בניסיונו ובקשריו הרבים*מאוד בארץ ובחו"ל".

דני טרגן, מנכ"ל תמי 4

הכי מקושר במשק: עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום.

למה דווקא הוא: "בזכות העובדה שהוא ניהל מגוון פירמות

בקטגוריות שונות: תעופה, סלולר ומוצרי צריכה. זה לבטח פתח בפניו רשת חברתית מאוד גדולה, מה גם שהוא משדר רושם של אדם עם פתיחות ועממיות".

סיגל פרוז'נסקי, מנכ"לית רשת סטודיו C

הכי מקושרים: נוחי דנקנר, שרי אריסון, אברהם ביגר, יענקלה שחר, יעקב פרי.

רמי דרזייה, מנכ"ל דומוס

הכי מקושר: ערן רולס.

איך מגיעים לפוזיציה כזו: "לא יהיה כנס, יום עיון, או סמינר מקצועי שהוא לא יופיע בו, והוא גם משתתף בקלות במפגשים פרטיים אחד על אחד. אם אני מרים לו טלפון, תמיד תהיה לו אינפורמציה מדויקת עם מי כדאי לדבר, או שהוא יידע לחבר אותי עם האדם הנכון שיש לו את האינפורמציה. הנגישות אליו קלה, הוא לא מהמנהלים שמסננים שיחות, או שמים בתווך מזכירה. הוא גם לא משתמש בטלפון חסוי".

פרופ' אהרון בן זאב, נשיא אוניברסיטת חיפה

הכי מקושרים: יוסי בכר, זהבית כהן, מושיק תאומים.

נטוורקינג ואקדמיה: "בתפקיד שלי מדובר במרכיב מאוד חשוב. זאת עשייה לא מגונה אם היא נעשית בדרכים הנאותות לפתיחת דלתות, להיכרות איתך ולהשגת הזדמנויות".

שמואל שטרנשוס, מנכ"ל רב בריח

הכי מקושרים: נוחי דנקנר, לב לבייב, יצחק תשובה, ערן רולס.

בענף שלי: שמואל דונרשטיין.

קשרים ועבודה: "אין ספק שהפניה על ידי מכר או חבר עסקי תקדם את ראיון העבודה. אני סומך על חבר בנטוורקינג שלי שלא יכשיל אותי".

ביסוס קשרים: "חברות באיגודים מקצועיים, רלוונטיים או לא רלוונטיים. אני חבר בהתאחדות התעשיינים אבל גם בהתאחדות הקבלנים - משום שהם למעשה הלקוחות שלי, ואתם אני מאוד רוצה להיות מקושר".

רונית רפאל, מייסדת ובעלת רונית רפאל מדע היופי

הכי מקושר בענף: רון לאודר.

בניית קשרים: "קודם כל, פרגון הדדי - להתחבר למותגים שמתחברים לקהל היעד שלי. בנוסף, השתתפות וייזום אירועי חברה שונים, החל מארוחות ערב חברתיות ועד השקת תערוכות וקידום אמנות אצלי במרכז היופי".

הרולס רויס של הנטוורקינג

מיהו ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי, שנבחר על ידי רבים כמקושר ביותר במשק?

למה בחרו דווקא בך לאיש המקושר?

"לפני הכול זה עניין של אישיות", מסביר רולס. "כבר מימי הצבא הסתובבתי עם חזון של יצירת שפע, וזהו לב לבו של הנטוורקינג: לדעת לתת מעצמך. את יודעת איך נקבע השווי של אדם במגזר העסקי? מהי המניה האישית שלו ומה ערכה? יש שיטה בדוקה: תעברי על ספר הטלפונים שלו.

"אחרי הכול, מה מקפלים השמות הללו בזיכרונות הסלולר? את הכישורים שלנו, את האמינות, החברות שלנו ואת הנאמנות שלנו לאנשים. נטוורקינג הוא בעצם ניהול בנק של אינטרסים ורגשות, ובסופו של יום זה יתבטא בכך שאהיה מוכן לקבל ממך שיחת טלפון או לא. זה שם המשחק.

"בסופו של יום, אנחנו עושים עסקים עם מי שאנחנו מכירים וחפצים ביקרו. מרבית ההחלטות העסקיות הן אמוציונליות, לא רציונליות. רק מאוחר יותר אתה מסביר את הרציונל לעצמך או לדירקטוריון".

(ענת כהן)

גלעד רבינוביץ', מנכ"ל EDS

הכי מקושרים: יעקב פרי, יוסי ורדי.

למה דווקא הם: "פרי לא רק מקושר, הוא מתוקשר מאוד, ואסור לשכוח ששני הרכיבים הללו הולכים יד ביד. התקשור של איש עסקים במדיה מזין באופן משמעותי את הנטוורקינג שלו. ורדי, כמובן, בזכות הצלחת מיראביליס, אבל גם בגלל העובדה שמדובר באדם נטול פוזה וחף מכל דאווין".

זיוה פתיר, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

הכי מקושרים: מושיק תאומים, יעקב פרי.

נטוורקינג וקבלה לעבודה: "יש השפעה של כ-50%. הנטוורקינג גם משפיע על עצם היכולת לדעת היכן יש משרות פנויות, וגם מאפשר את היכולת להגיע לשיחה".

הקשרים שלי: "אני מחוברת להרבה מאוד רשתות. מרגע שמגיעים לקצה הפירמידה נוצרת נגישות למקבלי ההחלטות ולצמרת כל הרשתות (פרסומאים, אנשי כספים, ביטחוניסטים)".

גד סואן, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות

הכי מקושרים: יוסי ורדי, אלי הורביץ, איזי בורוביץ'.

קשרים בסביבת העבודה: "בהנחה שיש שני מועמדים באותה רמה לאותה עבודה, ואחד אתה מכיר מקודם - למד איתך או נפגשת איתו במועדון כלשהו, אין ספק שהמקושר יתקבל".

דוגמה אישית: "לפני מספר שנים הקמתי נציגות כלכלית של ישראל בסן פרנסיסקו, ושמרתי את הפרטים של סגן יו"ר בנק אוף אמריקה, למרות שלא הייתי צריך אותו לשום דבר, כי לא עסקתי בנושאים בנקאיים. ואז התעשייה האווירית רצתה לממן פרויקט גדול, ובבנק לא רצו להיפגש עם נציג התעשייה האווירית בניו יורק. הוא התמנה ליו"ר, וכשקראתי על זה בעיתון שלחתי לו מכתב ברכה, הרמתי טלפון והפגישה תואמה. חוג המכרים שלי הועיל לתעשייה וליצוא הישראלי".

ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב

הכי מקושרים: ערן רולס, עדי רוזנפלד.

צבא וקשרים: "אני יו"ר עמותת בוגרי 8200 - שבה אנחנו מסייעים לצעירים להשתלב בעולם העסקי, זאת פלטפורמת נטוורקינג טובה".

ורדה שוהם, מנכ"לית סודה פופ

הכי מקושר במשק: נוחי דנקנר.

למה דווקא הוא: "הוא מחובר לקהלים רבים בזכות עסקים מגוונים, רבנים ואירועי חברה שכוללים ידוענים, אנשי תקשורת וקהילה עסקית".

הכי מקושרת בענף שלי: שרי אריסון.

יורם עינב מנכ"ל 5 נגרים

הכי מקושר: ערן רולס.

אבי דנציגר, מנכ"ל חברת הפרמצבטיקה Roche ישראל

הכי מקושר בענף שלי: אלי הורביץ.

יריב כהן, מנכ"ל רשת פוטו שופ

הכי מקושר: ארז ויגודמן.

למה דווקא הוא: "כי הוא יודע לשלב באופן מושלם פעילויות הנוגעות בעולמות תוכן מגוונים, תוך יצירת רשת קשרים ענפה במגזרים רבים במינון מדויק וחד".

יואב איגרא, היזם והבעלים של רשת מלונות הרודס

הכי מקושר: ערן רולס.

למה דווקא הוא: "לפני הכול, זה עניין של אישיות - יש לו רצון אמיתי לעזור ולפתח. לעומת מנהלים ממותגים אחרים שידועים כמקושרים, הוא גם נתפס כאיש אמין ומהימן: אתה יודע שהקישוריות אצלו לא נעשית רק בשביל האינטרס הצר הפרטי".

דידי מסילתי, מנכ"ל מרכז הכוכביות

הכי מקושר: אבי האובן, מנהל השיווק של אוויס.

למה דווקא הוא: "ממנו למדתי את כל מה שאני יודע על נטוורקינג. אם אני צריך משהו מחברה מסוימת אני מרים אליו טלפון ושומע תשובה כמו 'עזוב, אני נפגש אתו ביום חמישי במשחק כדורסל, כבר אדבר אתו'. אם אני צריך להגיע לאיש מפתח, אני עשוי לשמוע ממנו משפט כמו 'אין לך מה להתעסק אתו, הוא מפוטר עוד שבועיים'".

מולד או נרכש: "איש עסקים לא יכול לקום בבוקר ולהגיד לעצמו שהוא רוצה לתרגל נטוורקינג. אם זה לא טבוע באישיות שלך לא יעזור בית דין, וגם לא מיטב הקורסים וההכשרות בנושא".

אלינור פיק, מנכ"לית קרבטרי&אוולין

הכי מקושר בענף שלי: דני לוזון, מנהל הסחר בסופר פארם.

למה דווקא הוא: "הודות לממשקים רבים בתחום חברות מוצרי הצריכה, היכולת האישית שלו להתחבר לשותפות עסקית מניבה, חוש הומור מפותח והתנהלות חיובית וחיונית".

דן טולדנו, מנכ"ל סן מיקרוסיסטמס

הכי מקושר בהיי טק: זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס.

למה דווקא הוא: "לאיש יש כישרון אמיתי בקשרי אנוש ובתקשורת עם אנשים. הוא מרצה המון, מחובר להמון גורמים עסקיים, ויודע לחבר אותך עם האדם המתאים ביותר. העזרה שלו מדויקת, ואחרי שהוא עוזר, הוא גם מתקשר לוודא שהחיבור הצליח".

אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס

הכי מקושרים: הרב רנטגן, הרב פיהרר, יעקב פרי.

איך בונים קשרים: "צריך לצאת מהקופסה, לעשות את הדברים החריגים. אם אתה פועל רק במישור העסקי, הצד השני תמיד יחפש את האינטרס שמניע אותך".

ורד זילברברג, מנכ"לית אסיא מדיקל

הכי מקושרים: שי אגסי, הרב פיהרר.

נטוורקינג ורפואה: "בקהיליית הרפואה הפרטית הנטוורקינג והניסיון להפעיל קשרים רחב יותר מבכל מקום אחר שבו עבדתי".

קבלה לעבודה: "כמנכ"לית, השאיפה שלי היא להפחית את משתנה חוסר הוודאות, ולכן בחיפוש אחר עובדים אני פונה כמעט תמיד לכל מכריי ועמיתיי העסקיים".

ד"ר חמוטל מאירי, מנכ"לית דיאגנוסטיק טכנולוג'יס

הכי מקושרים בענף שלי: אבי קרבס, פרופ' שלמה משיח, ג'קי אשכנזי, עוזיה גליל.

נטוורקינג וקבלה לעבודה: "אנחנו לא מקבלים לעבודה מישהו שאין לנו עליו חוות דעת. אצלנו הסיכויים להתקבל על ידי נטוורקינג הרבה יותר גבוהים מאשר באמצעות הד הנטרס או קורות חיים".

נטוורקינג ועסקאות: "בלעדיו לא תגיע לרוב המשקיעים. אבל גם כשיש לך את הנטוורקינג, אתה צריך לפצח מי רלוונטי בשבילך. קיבלנו כעת מענק מחקר מקנדה באמצעות קבוצה שלא ידענו על קיומה, אחד המשקיעים שלנו פתח לנו את הדלת, בלעדיו זה לא היה קורה".

חנן פרידל, מנכ"ל מטבחי זיו

הכי מקושר: ערן רולס

למה דווקא הוא: "רולס יודע לייצר במפגשים שלו תחושה שלwin-win אצל כל המשתתפים. הוא גם תמיד מנחיל את התובנה שאם בנטוורקינג אתה רק בא לקחת - זה לא יעבוד לטווח הארוך".

גדי פריבר, מנכ"ל רשת פתאל

הכי מקושר: ערן רולס.

למה דווקא הוא: "האיש עסוק כל חייו בחיבור אנשים מהקהילה העסקית, גם במפגשים גדולים שהוא עורך בביתו הפרטי. זה תורם לעסקיו, אבל אני יכול להעיד שהמינגלינג הזה מייצר עסקאות בפועל".

מלונאות ונטוורקינג: "צמיחת הרשת נובעת בעיקר מהקשרים שלנו עם אנשי עסקים מעולמות תוכן שונים, לאו דווקא במלונאות (יצחק תשובה, יולי עופר)".

דני בר-און, מנכ"ל רשת בודי שופ

הכי מקושר: אלי הורביץ.

עידו נויברגר, מנכ"ל ד"ש איפקס הולדינגס

הכי מקושרים: נוחי דנקנר, רם כספי, יצחק תשובה.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת BDI

הכי מקושרים: נוחי דנקנר, גליה מאור.

דרור שפר, מנכ"ל פילת

הכי מקושר: זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס.

עדינה חכם, מנכ"לית רשת אנגלו סקסון

הכי מקושרים: נוחי דנקנר, לב לבייב, משפחת עופר.

בענף שלי: אלפרד אקירוב.