המינהל נכשל בשיווק 43 קרקעות לבנייה בצפון

בקצרין שבגולן נמכר רק מגרש אחד מתוך 11 מגרשים תמורת 110 שקל, בתוספת תשלום של 91 אלף שקל הוצאות פיתוח

למרות הנתונים המעודדים על מכירת דירות חדשות, מינהל מקרקעי ישראל נכשל בסוף השבוע בשיווק 43 קרקעות לבנייה למגורים ותעשייה באזור הצפון. מתוך 58 מגרשים שהמינהל שיווק, רק כרבע מהמגרשים (15 במספר) שווקו בהצלחה, וגם אלה היו בעיקר בחיפה.

באזור התעשייה שגיא 2000 המשותף למועצה האזורית עמק יזרעאל ולמגדל העמק הוצעו 9 מגרשים גדולים לתעשייה ומלאכה אולם לארבעה מהם לא הוגשו הצעות ולחמישה הוצעו הצעות נמוכות יותר.

ברכסים, מועצה מקומית חרדית צפונית מערבית לקרית טבעון הוצעו 27 מגרשים צמודי קרקע (בשטח ממוצע של 500-800 מ"ר) אולם רק 6 מגרשים שווקו בהצלחה. בקצרין שבגולן הוצעו 11 מגרשים בני כחצי דונם לצמודי קרקע אולם רק למגרש אחד הוצעה הצעה (שזכתה) תמורת 110 שקל בתוספת תשלום של 91 אלף שקל הוצאות פיתוח.

"חוששים להשקיע"

בתגובה לפניית "גלובס" אמרו במינהל מקרקעי ישראל כי "במינהל לא נוהגים להסביר מדוע שיווק הצליח או לא ".

אייל בצר, ראש מועצת עמק יזרעאל, אמר ל"גלובס" כי "הכישלון במכרזי המינהל הוא שילוב של שני גורמים: כרגע אנשים חוששים להיכנס להשקעות בגלל המצב הכלכלי, ולצד זאת שינוי שיטת שיווק המגרשים. המינהל לא פרסם את מחיר המינימום ואנשים לא נתנו את המחיר המבוקש", אמר בצר. לדבריו, עד היום הקרקעות שווקו ב"מחיר פיקס פלוס מחיר מינהל", כך שהיזמים ידעו מראש את העלויות וההקצאה נעשתה בידי ועדת הקצאות.