ביהמ"ש: לבזק בינלאומי אין זכות וטו שתמנע מ"הארץ" למכור את מניותיה בוואלה

דחה את בקשת בזק בינלאומי להוציא צו מניעה זמני האוסר על "הארץ" לנהל מו"מ למכירת מניותיה (32.6%) בפורטל וואלה, וקבע כי לבזק בינלאומי אין זכות וטו לפי ההסכם

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את בקשת בזק בינלאומי להוציא צו מניעה זמני, האוסר על קבוצת "הארץ" לנהל משא-ומתן או להתקשר בהסכם למכירת מניותיה (32.6%) בפורטל וואלה , וקבע כי לבזק בינלאומי אין זכות וטו לפי ההסכם.

כזכור, בזק בינלאומי מחזיקה 34.2% ממניות וואלה. בבקשתה טענה כי המשא-ומתן שמנהלת "הארץ" מנוגד להסכם הניהול ביניהן, האוסר על "הארץ" למכור את חלקה בלא אישור מראש ובכתב של בזק בינלאומי. היא הסתמכה על סעיף בהסכם, הקובע כי צד אחד לא יעביר את זכויותיו וחובותיו ללא הסכמת הצד השני מראש ובכתב, למעט מקרה של מכירת מניות דרך הבורסה.

"הארץ" טענה בתגובה כי בזק בינלאומי מנסה לטרפד את מכירת המניות, וכי ההסכם אינו אוסר עליה לנהל משא-ומתן או אפילו לחתום על הסכם מכר - ובלבד שתוקף המכירה יוכפף לזכות הסירוב הראשון המוקנית לבזק וכן לעמידה ביתר תנאי ההסכם.

סגן נשיאת המחוזי, השופט יהודה זפט, קבע כי "פרשנות בזק לאיסור שנקבע בהסכם על מכירת מניות ללא הסכמה בכתב של הצד האחר נראית לי רחבה מדי, ואינה משרתת את תכליתו של החוזה".

לדבריו, "לא סביר שהצדדים התכוונו להעניק זה לזה זכות וטו על ניהול משא-ומתן למכירת המניות, וככל שייחתם הסכם הכולל תנאים מתלים המתבקשים מההסכם בין בזק ל'הארץ' - אין בכך הפרה של ההסכם".

בזק בינלאומי חויבה בהוצאות המשפט ובשכר-טרחת עורך דין בסך 30 אלף שקל. (ת.א. 1637/09).