באפט: "תוכנית התמרוץ הראשונה - חצי גלולת ויאגרה"

וורן באפט, שידוע בתמיכתו בנשיא אובמה, קורא לממשל להשיק תוכנית תמרוץ נוספת כדי לחלץ את הכלכלה האמריקנית מהמיתון ■ "אנחנו לא בנפילה חופשית, אך גם לא מתאוששים"

המשקיע האגדי וורן באפט ממשיך לקרוא לממשל אובמה להשיק תוכנית תמרוץ פיסקאלית נוספת. באפט התראיין לתכנית "בוקר טוב אמריקה", המשודרת בתחנת הטלוויזיה ABC. באפט הזהיר כי שיעור האבטלה בארה"ב עלול לטפס ל-11%, וכי לא ניתן לומר בוודאות שהכלכלה האמריקנית מתאוששת.

"אנחנו לא בנפילה חופשית, אך גם לא מתאוששים", אמר באפט, אשר מחזיק בחברת ההשקעות ברקשייר הת'אווי . "היינו במצב של נפילה חופשית ברבעון האחרון של 2008, אך מאז היה שינוי מהותי".

באפט ידוע כתומך בנשיא ברק אובמה, אשר הכריז עם כניסתו לתפקיד על תוכנית תמרוץ בהיקף עתק של 787 מיליארד דולר. מטרת התוכנית הייתה לעודד את הביקושים הפנימיים במשק האמריקני ולהוציא את הכלכלה מהמיתון. כלכלת ארה"ב התכווצה ב-5.5% ברבעון הראשון של השנה, ובחודש יוני הגיע שיעור האבטלה לרמה של 9.6% - שיא שלא נראה מאז 1983.

על רקע נתונים אלו, באפט סבור כי הגיעה העת לתוכנית תמרוץ נוספת, חרף עמדתו הרשמית של ממשל אובמה אשר אינו רואה צורך בתכנית זו, לעת עתה. "אני חושב שצריך להכריז על תכנית תמרוץ שנייה", אומר באפט. "זה הדבר הנכון לעשות".

באפט התבדח והשווה את התוכנית התמרוץ הראשונה של הממשל ל"חצי גלולת ויאגרה המעורבבת עם ממתקים... זה לא אותו אפקט".

למרות מצבה הקשה של הכלכלה האמריקנית, באפט חזר על ההצהרות שהשמיע בעבר, ואמר: "נצא מהמשבר הזה מחוזקים יותר מאי פעם. ימיה הטובים של אמריקה עוד לפניה, אך לא בשבוע הבא או בחודש הבא".