ירידות באחד-העם: כי"ל נפלה ב-8.7%

המחזור של כי"ל והחברה לישראל היווה כשליש מכלל מחזור המסחר בת"א, בתגובה לדיווח כי סילביניט חתמה על חוזה אשלג עם הודו במחיר נמוך מהתחזיות ■ שטראוס עלתה ב-2.8% לאחר רכישת תמי 4

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום בירידות בהובלת כי"ל והחברה לישראל. לפי עדכון המדדים האחרון, משקלן מהווה 14% ממדד המעו"ף. לכן הירידה חדה בערכן משכה את המדד מטה. יתרה מכך, מחזור המסחר במניות של שתי החברות עמד היום על כ-262 מיליון שקל, מחזור המהווה כמעט שליש ממחזור המסחר הכללי שעמד היום על כ-841 מיליון. מחזור המסחר היה נמוך מאוד - כחצי ממחזור המסחר ביום רגיל, בשל חופשת הקיץ והמסחר ביום ראשון שבו משתתפים פחות משקיעים מחו"ל.

ההשפעה של הירידות החדות במניות כי"ל והחברה לישראל ניכרו באופן משמעותי במדדים של אחד-העם. מדדי התל-בונד התחזקו בניגוד למגמה השלילית בת"א בכ-0.5% ל-0.9%.

בבנק הבריטי ברקליס מעריכים כי "הגירעון התקציבי יעמוד על 7.8% השנה ו-4.5% ב-2010". מדובר ביעד גבוה יותר מזה שהציבה הממשלה עצמה השנה (6% מהתוצר המקומי הגולמי בלבד) אך נמוך יותר מהיעד הממשלתי ב-2010 - 5.5% מהתוצר. בבנק מוסיפים לתמוך בהשקעה בישראל: "אנו רואים צמצום מתמיד בגירעון הסחר, שביחד עם הטפטוף של הון לתוך המדינה (כפי שבא לידי ביטוי בגידול של 2.4 מיליארד דולר ביתרות המט"ח של בנק ישראל ביוני) מהווה סימן חיובי להמלצתנו על השקל".

בסקירתם השבועית, כלכלני בנק לאומי אומרים ביחס למשק הישראלי, כי "בטווח הקצר יתבסס שוק המניות סביב רמת המחירים הנוכחית, עד להופעתם של איתותים חיוביים נוספים בצד הריאלי. בטווח הבינוני צפויה המגמה להיות חיובית". כלכלני בנק הפועלים טוענים, כי "מימושי הרווחים בשווקים אינם מפתיעים. אנו סבורים כי גם בטווח הקרוב עשוי להירשם דשדוש בשווקים וייתכנו אף ירידות מסוימות בטווח הקצר. עם זאת, בטווח הארוך יותר, אנו סבורים כי ישנם מספיק גורמים לכך, ששוק המניות יחזור להיות חיובי, ויניב למשקיעים תשואה עודפת על האפיקים הסולידיים".

מדד המעו"ף ות"א 100 ירדו ב-1.4% כל אחד ■ התל-טק ירד ב-1.2% ■ מדד הבנקים ירד ב-0.1% ■ מדד הנדל"ן ירד ב-1.3% ■ מדד התל בונד עלה ב-0.5% ■ מדד תל בונד 40 עלה ב-0.9%

מניות בכותרות

כי"ל והחברה לישראל נסחרו על רקע הדיווחים כי סילבינט הרוסית חתמה על חוזה אשלג עם הודו במחיר נמוך מהתחזיות - תספק להודו 850 אלף טון אשלג במחיר 460 לטון, לעומת ציפיות לאספקה במחיר 625-635 דולר לטון.

שטראוס רכשה את תמי 4 תמורת 291 מיליון שקל. הסיבה לרכישה היא השקת מסנן המאפשר סינון של מזהמים מתכתיים וכימיים מהמים, ללא הוצאת המינרלים מהמים. סכום העסקה כולל את התשלום במזומן עם סגירת העסקה, יתרת המזומנים בקופתה של תמי 4 והרווח הרבעוני הקרוב.

כור מקבוצת IDB של נוחי דנקנר רכשה בימים האחרונים 5.32 מיליון מניות נוספות של קרדיט סוויס, בסכום השקעה כולל של 3.03 מיליארד שקל, בכך הגיעה להחזקה של 1.73% מהבנק השוויצרי. נכון להיום מורווחת כור "על הנייר" ב-3.58 מיליארד שקל על השקעתה בקרדיט סוויס.

דסק"ש , גם היא נמנית עם קבוצת IDB , השלימה גיוס של למעלה מחצי מיליארד שקל במכרז הציבורי והמוסדי לאגרות החוב מסדרה ט'. זאת לעומת כוונה מקורית לגייס 100 מיליון שקל, כפי שפורסם בתשקיף באחד ביוני, כך נודע ל"גלובס".

ההצעות שהוגשו לחברת האצ'יסון במסגרת הליך מכירת חברת פרטנר , היו נמוכות ממה שציפתה, אך בהאצ'יסון מעריכים כי מדובר בתחילתו של מו"מ, וכי ההצעות ישתפרו בהמשך.

גזית גלוב מרכזת עניין לאחר שמידרוג הורידה את הדירוג של כל סדרות האג"ח אותן הנפיקה החברה בדרגה אחת מדירוג Aa3 ואופק יציב לדירוג A1 וקביעת אופק שלילי. מאידך, S&P העולמית, אישררה את דירוג "BBB" לחברה בת של גזית גלוב - אקוויטי 1.

רשות ני"ע בראשותו של פרופ' זוהר גושן דורשת מדירקטוריון בנק הפועלים לדון מחדש בבונוס של יו"ר פועלים שוקי הון, ניר בורנשטיין. זאת מאחר ולטענת הרשות, הדיון שהתנהל בדירקטוריון לגבי הבונוס שקיבל בורנשטיין בגובה של 9.5 מיליון שקל, לא היה ממצה ומעמיק דיו.

הצעת הרכש של קרן KCPS למניות גילת נכשלה. הקרן פרסמה בתחילת יוני הצעה לציבור וביקשה לרכוש כ-2 מיליון מניות גילת במחיר של 3.65 דולר למניה. אז שיקף מחיר זה פרמיה של 4%, אולם מאז טיפסה המניה וציבור המשקיעים לא מיהר להיענות להצעת KCPS. המשקיעים הציעו למכור ל-KCPS רק רק 1,726 מניות, ומכיוון שמספר זה לא עומד בתנאי הסף - ההצעה כולה נפלה.

[לאתר המעו"ף]