ההצעות שהוגשו לרכישת פרטנר נמוכות מהמצופה

פרטנר נסחרת לפי שווי שוק של 2.61 מיליארד דולר ■ ההצעות משקפות את ראשיתו של מו"מ: בימים הקרובים תחליט בעלת השליטה מהונג-קונג מי יהיו הקבוצות שייכנסו לחדר המידע כדי לרכוש את חלקה בחברה

ההצעות שהוגשו לחברת האצ'יסון במסגרת הליך מכירת חברת פרטנר היו נמוכות ממה שציפתה, אך בהאצ'יסון מעריכים כי מדובר בתחילתו של משא-ומתן, וכי ההצעות ישתפרו בהמשך.

עוד נודע כי לאחר שהוגשו ההצעות ייתכנו שינויים במבנה הקבוצות - כלומר הרכב חלק מהקבוצות ישתנה, כך שלא בטוח שהקבוצות יישארו כפי שהן.

בימים הקרובים תחליט האצ'יסון מי יהיו הקבוצות שייכנסו לחדר המידע שתפתח פרטנר ועם מי להתקדם בתהליך. לכן, ההצעות שהוגשו מהוות עבורה אינדיקציה אילו הצעות באמת ראויות ובמי מהן להתמקד.

נזכיר כי האצ'יסון שואפת למכור את פרטנר במחיר השוק, בטרם העליות שבאו בעקבות פרסום המשא-ומתן. במלים אחרות, מדובר במחירים של 16 דולר למניה. כאמור, ההצעות היו נמוכות ממה שקיוותה, והיא אף העריכה כי כך יהיה בשלב הראשוני של המשא-ומתן.

האצ'יסון מסרבת להודיע כמה הצעות הוגשו בסך-הכל, אך 4 קבוצות אישרו כי הגישו הצעות: סקיילקס של אילן בן-דב, קרן פימי, יורוקום ולאומי פרטנרס ביחד עם איש העסקים שלמה נחמה, מגדל וקרן מבטחים.

מאחורי הקבוצות הללו ישנן קרנות השקעה פרטיות בינלאומיות (פרובידנס, סרברוס ורוהן) שמתעניינות בפרטנר ועשויות לחבור לקבוצה הרוכשת, אך הן לא מעוניינות להיות בחזית העסקה.

לאומי פרטנרס רוצה להיות חלק מהקבוצה הרוכשת, ולכן היא יכולה לחבור לאחד ממגישי ההצעות. 3 הקבוצות האחרות יותר רגישות לנושא השליטה בקבוצה שתרכוש את פרטנר, וחלקן כבר הודיעו כי ללא שליטה אין להן כוונה להיות חלק מקבוצה כזאת.

עסקת פרטנר היא אחת העסקאות הגדולות במשק, והרוכשים יצטרכו להביא סכומים של כ-700 מיליון דולר בתוספת מימון בנקאי בהיקף דומה תמורת 51% מהמניות שמחזיקה האצ'יסון בפרטנר.

זוהי עסקת ענק במימדים של המשק הישראלי, כאשר לוקחים בחשבון הזדמנויות לחלופות בהשקעות אחרות שיכולות להניב תשואה למשקיעים בשיעור גבוה יותר. הקרנות הזרות לוקחות בחשבון פרמיית סיכון של השקעה בישראל בין יתר השיקולים שלהן.

פרטנר