השבוע במט"ח: הסנטימנט השלילי הנמשך צפוי לתמוך בדולר

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח] הין היפני מסכם התחזקות שבועית של 3.9% כנגד הדולר על רקע סגירת פוזיציות קרי

השווקים הפיננסים דורכים במקום תוך כדי נטייה לירידות ובתגובה מצמצים סוחרי המט"ח סיכונים. כך ניתן למעשה לסכם את השבוע החולף בזירת המטבעות העולמית. הדולר אומנם רשם התחזקות ביחס למרבית מהמטבעות המובילים, אך הסיפור של השבוע החולף שייך לין היפני.

האטרקטיביות של הין כמטבע הגנתי שבה לשוק המטבעות לאחר תקופה ממושכת של צינון בצל הראלי של מארס. אך כעת, הביאו הירידות בשווקים את סוחרי הקרי (carry) לסגור פוזיציות אשר מומנו על ידי המטבע היפני, נושא הריבית הנמוכה, רק במהלך השבוע החולף סיכם הין עליה מצטברת של כ-3.9% כנגד הדולר.

מגמות אלו עשויות להימשך גם בשבוע הקרוב, כאשר מחד שולטות בשוק ההערכות הפסימיות לגבי מצב הכלכלה העולמית, ומאידך צפוי הבנק המרכזי של יפן להודיע מחר (ג') על השארת הריבית בגובה של 0.1%.

כאמור, המניע העיקרי העומד מאחורי תנועת המטבעות בשבועות האחרונים, הוא סטנטימנט הסיכון בשווקים. בהנחה כי מניע זה ימשיך להכתיב את כיווני המסחר של המטבעות גם במהלך השבוע הקרוב, יש להתמקד בעיקר בפרסומי המאקרו לגבי המשק האמריקני, שכן אלו יאותתו למשקיעים לגבי יכולתה של ארה"ב לצאת מהמיתון ולגרור אחריה את יתר הכלכלות המובילות.

בהתאם לכך נציין שני אירועים משמעותיים בגזרת המאקרו האמריקנית: נתון המכירות, שפרסומו צפוי מחר (ג') ב-15:30 שעון ישראל. ההערכות האנליסטים בבלומברג צופות עליה 0.4% בחודש יולי, חודש שני ברציפות, לאחר עליה של 0.5% במאי.

תוצאות חיוביות עשויות להשיב את האופטימיות למסכי הבורסות, אך עם זאת נציין כי חודש שני ברציפות של שיפור בנתונים אלו, אינו מעיד על מגמה עקבית, ולכן דווקא אי עמידה בתחזיות המוקדמות, עשויה להגביר ביתר את שאת את שנאת הסיכונים השוררת בוול-סטריט ולהשפיע בקורלציה הפוכה על המסחר בדולר.

אירוע הסיכון השני, יתרחש ביום רביעי, 21:00 שעון ישראל, עם חשיפת סיכומי ישיבתו האחרונה של הפדרל ריזרב, במסגרתה הודיע הבנק המרכזי על הותרת הריבית בטווח של 0-0.25%.

סוחרי המט"ח יבקשו להוציא כל שביב של מידע לגבי עתידה של מדיניות הההקלה הכמותית, זאת לאחר שבוע עמוס בהצהרות ובאינספור ספקולוצית לגבי המשך התוכנית הממשלתית. רמיזה על הרחבת הצעדים הכמותיים עשויה להחליש את הדולר. הפרוטוקול צפוי להתפרסם ביום ד', 21:00, שעון ישראל, ולרמוז בין היתר, גם לגבי תחזיות הצמיחה והאינפלציה שמעריך הבנק בנוגע למשק האמריקני.

[לטבלת שערי חליפין]