מנכ"ל יורוקום: "לא נלך לשום מודל שעוקף את המפעילים"

אילן גרינבוים בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס": "נכון שה-iPhone מעורר עניין, ואני מניח שהוא ימשיך כך זמן מה גם אחרי שייכנס לשוק בארץ"

במסגרת שיחת "אחד על אחד" בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" שמתקיימת היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב שוחח גד פרץ, כתב התקשורת של "גלובס" עם אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום.

יש תחושה שמאז שהוכרז שהאייפון עומד להיכנס לישראל, הוא לא מפסיק לייצר כותרות מבלי שקרה משהו. אתמול הכרזתם על N97. איתו תתמודדו מול האייפון?

"נכון שהאייפון מעורר עניין ואני מניח שהוא ימשיך לזמן מה גם אחרי שהוא ייכנס לשוק בארץ. אנחנו חברה שיש לה פורטפוליו של מוצרים הנותנים מענה לצרכים שונים של הצרכנים. ה-N97 הוא עוד תשובה בתחרות. אנחנו עומדים בה בכבוד ומחזיקים בנתח שוק של 50% וזו גאוותי".

"נוקיה הופכת לחברת ציוד קצה, תוכן ואינטרנט והיא משתפת אותם ונותנת להם אינסנטיב להעביר את התוכן דרכם. המפעילים זוכים ונהנים מהקדמה והאסטרטגיה החדשה".

האם אתה אומר שתציעו לחבורת הסלולר לקחת מאתכם את שירותי ה-GPS ואחרים ותציעו להם את ה"רבניו שר"?

"אנחנו כבר מציעים למפעילים הישראלי שיתופי-פעולה ומה שקורה בעולם, אני מניח שיקרה גם בישראל. מדובר בשירותים עם איכויות גבוהות שגם הצרכן נהנה מהם מאוד. דבר שמגביר את השימוש וסוגר את המעגל".

עד כמה אתם מוכנים ללכת רחוק עם הגישה הזאת? תסתכל למשל על סקאי והחברות הסלולאריות? האם תלכו למודל קיצוני כמו אפל שעוקף את המפעיל?

"לא נלך לשום מודל שעוקף את המפעילים. אנחנו אוחזים בנתח שוק ענק וחלק גדול מהצלחה הוא בגלל שיתוף הפעולה עם המפעילים. בישראל, עיקר השיווק של ציוד הקצה מתבצע דרך המפעילים".

אתה נמנה על קבוצה שהגישה הצעה לרכוש את פרטנר. איך תתמודדו עם ניגוד האינטרסים?

"אנחנו חברה אחת מתוך שורה ארוכה של חברות שהגישו הצעות לרכישת פרטנר וביניהן גם קבוצה נוספת המשווקת ציוד קצה. יורוקום הייתה בעלת מניות בפרטנר עוד לפני והחזיקה למעלה מ-10% מהמניות ולא הייתה בעיה וגם כעת, אני לא רואה שום בעיה. מי שעשה ליורוקם את החיים הכי קשים אז בשיווק מכשירים זה דווקא פרטנר. יש כאן זהות אינטרסים והחומות הסיניות ברורות".