גיל שרון: "הטלוויזיה בסלולר תגיע להכנסות של מיליארדים"

מנכ"ל פלאפון אמר את הדברים בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" ■ איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בילנאומי: "אני לא בטוח שהמודל של 'אכול כפי יכולתך' - תשלום אחיד לספקית אינטרנט - ישלוט בעתיד"

"אני לא בטוח שהמודל של 'אכול כפי יכולתך' - תשלום אחיד (FIX) לספקית אינטרנט - ישלוט בעתיד" - כך אמר היום (ב') איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בילנאומי, במסגרת פאנל "דיאלוגים בתקשורת" בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס", בשיתוף TWS.

בתשובה לשאלה האם הוא סבור כי יוכל להחזיר את הגלגל אחורה לתמחור פר שעות או פר ימים, אמר בנבנישתי: "אני לא כל-כך חושב קדימה. ייתכן שמה שאנחנו יודעים מחר הוא לא מה שאנחנו יודעים היום".

"התוכן הוא המלך", אמר גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, באותו פאנל. "בסלולר המוזיקה תגדל מאוד, וגם הטלוויזיה בסלולר תגיע להכנסות של מיליארדים. עם זאת, לתוכן צריך להיות מחיר ידידותי, והוא צריך להיות נגיש".

שרון דיבר בזכות מה שכינה "הגשת התוכן": "לא רק האוכל חשוב, אלא גם ההצגה שלו", ובכך דיבר בדיוק הפוך על אופן התמחיר שדיבר בנבשיתי, מנכ"ל החברה האחות, לפניו. "אני מדבר על חוויה של 'אכול ככל יכולתך' במחיר מסוים, כשאתה כצרכן לא מפחד לצרוך תוכן - אף אחד לא מגביל אותך".

פלאפון, כזכור, השיקה באחרונה חבילות לצריכה בלי הגבלה של תכנים סלולריים ומוזיקה בלי הגבלה, במקום, למשל, תשלום פר שיר.

* מה נותן לכם ה-iPhone כמפעיל מעבר לתדמית נוצצת?

"כחברת סלולר שחרטה על דגלה להיות המובילה והמתקדמת ביותר בישראל, אנחנו צריכים להיות קשובים לביקוש של הצרכן. אנחנו צריכים להביא לו את ה-iPhone ואת הגוגל-פון ואת הפאלם, ואת ה-N97 של נוקיה. אנחנו צריכים לתת לו את החוויה המתקדמת ביותר. אנחנו מאוד שמחים על זה שאנחנו נשיק אותו בסופו של דבר. הצרכנים ישמחו יותר להשתמש ברשת, זה עושה את העבודה".

עו"ד בועז גולן, היעוץ המשפטי לממונה על ההגבלים העסקיים, נשאל בפאנל מהי עמדת רשות ההגבלים לגבי האפשרות שאחת הסלולריות תרכוש את מירס.

גולן: "כל בקשה נבדקת לגופה. לפחות כרגע הראייה כלפי מהלך כזה היא שלילית. קשה יהיה להעביר את זה ברשות. מירס מהווה שחקן משמעותי בזירה העסקית. היא יוצרת תחרות לחברות הסלולר בתמחיר, במגזרים שאינם ליבת הפעילות של חברות הסלולר. לא נהיה מוכנים לוותר על זה בקלות, בייחוד ביחס לבעיות התחרות בסלולר".

דורי בן-משה, ארכיטקט ראשי באלקטל לוסנט, התייחס לחזון ה-IPTV, לפיו הוא רואה כבר כיום כי כל 4 סוגי השחקנים בשוק התקשורת עוסקים בהתלכדות (convergance) המסכים: תעשיית התוכן, מפעילים וספקי שירות, יצרני חומרה, מפרסמים ומפתחי שירותים ויישומים.

לדבריו, תחת התלכדות המסכים ניכרי השינוי בהרגלי הצריכה של המשתמש (יצירת תוכן אישי, שיתוף העברות בין מכשירים, שימוש מאסיבי באינטרנט, פחות צפייה ליניארית (בזמן אמת) ויותר ניתוב לצפייה בזמן שלך (Time Shift).

לדבריו, העתיד הוא ב-network DVR (שירות הקלטת וידאו דיגיטלית מבוססת רשת) - כשכל זכיין שם את התכנים שלו על הרשת.