גייתנר: "היציאה מהמשבר העולמי תהיה ארוכה בהרבה מהצפוי"

שר האוצר של ארה"ב אמר את הדברים בביקור בערב הסעודית ■ גייתנר אמר כי על ארה"ב לספק תמיכה למערכת הפיננסית כל עוד יהיה צורך בכך

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, נואם כעת בג'דה, ערב הסעודית, לאחר שנפגש אמש עם שר האוצר הבריטי, אליסטיר דרלינג, ונגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, ודן איתם בדרכים ליציאה מהמשבר הפיננסי העולמי שפגע קשות בארה"ב ובריטניה.

גייתנר אמר כי ההתאוששות הכלכלית תהיה ארוכה בהרבה מהצפוי, והסביר שהיא תלויה במידה רבה בייציבותה של המערכת הפיננסית. הוא הסביר כי המהלכים שננקטו עד כה על ידי ארה"ב הם זמניים אך הכרחיים.

בנושא הדולר, גייתנר אמר כי "לנוכח מעמדו היחודי והמרכזי של המטבע האמריקני במערכת הפיננסית הבינלאומית, והשפעתה של הכלכלה האמריקנית על התנאים הכלכליים בשאר העולם, ארה"ב מכירה ומבינה את האחריות המוטלת עליה".

גייתנר אמר כי על ארה"ב לספק תמיכה למערכת הפיננסית, כל עוד יהיה צורך בכך. שר האוצר האמריקני הדגיש את חשיבותה ומעמדה של ערב הסעודית בייצוב ענף האנרגיה והכלכלה בכלל.

גייתנר אמר למארחיו כי ארה"ב מעוניינת בהשקעות של ערב הסעודית והבהיר שהנכסים הדולריים שלה (אג"ח ממשלתיות. א.ה) בטוחים ויציבים.

מערב הסעודית, שר האוצר האמריקני יטוס לצרפת, שם יערוך ביקור ביום חמישי הקרוב.